اجرای موفق طرح برکت آفتاب

به دنبال اجرای موفق طرح “برکت آفتاب” در محدوده ۱۰ فرمانداری تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق شیراز، استاندار فارس از تلاش های مدیرعامل و کارکنان این شرکت قدردانی کرد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز در خصوص طرح برکت آفتاب گفت: این طرح به شکل ملی و با هدف توسعه بسترهای تولید انرژی برق […]

به دنبال اجرای موفق طرح “برکت آفتاب” در محدوده ۱۰ فرمانداری تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق شیراز، استاندار فارس از تلاش های مدیرعامل و کارکنان این شرکت قدردانی کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز در خصوص طرح برکت آفتاب گفت: این طرح به شکل ملی و با هدف توسعه بسترهای تولید انرژی برق از نور خورشید، و حمایت از مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اجرایی شده است.
مهندس جلال زراعت پیشه افزود: در محدوده تحت مدیریت شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز این طرح با حمایت و همراهی و همکاری استانداری و کمیته امداد امام خمینی(ره) و فرمانداریها، اجرایی شده است.
زراعت پیشه گفت: از ابتدای این طرح تاکنون موفق به اجرای ۲۵۰ واحد نیروگاهی فتوولتائیک کوچک مقیاس، در محدوده ۱۰ فرمانداری تحت مدیریت توزیع برق شیراز شده ایم.
وی با بیان اینکه با بهره برداری از این نیروگاهها که در هفته دولت امسال انجام شد، جمعا زمینه تولید ۱/۲ مگا وات انرژی برق فراهم شده است، گفت: امیدوار هستیم که تا قبل از پایان سال، این میزان به ۲ برابر افزایش یابد.
زراعت پیشه با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت تولید برق از منابع پایدار تجدیدپذیر، یکی از راهکارهای مهم و موثر در ارتقاء توان و ظرفیت تولید برق است، گفت: در ایران خصوصا استان فارس، ظرفیت مناسبی برای ایجاد و توسعه نیروگاههای فتوولتائیک ایجاد شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به خرید تضمینی برق تولیدی این نیروگاههای مقیاس کوچک خورشیدی افزود، تسهیلات مورد نیاز اجرای این طرح با حمایت کمیته امداد و سازمانها حمایتی به مدد جویان پرداخت می گردد و شرکت توزیع وظیفه انعقاد قرارداد، نظارت بر نصب، راه اندازی، اتصال به شبکه و بهره برداری و اموزش و رعایت استانداردها را برعهده دارد.
براساس این گزارش، در طرح برکت آفتاب، با هدف تامین برق و کمک به درآمدزایی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، نیروگاه های فتوولتائیک کوچک مقیاس که هرکدام ظرفیت تولید ۵ کیلو وات انرژی برق را دارد، نصب و راه اندازی شده است.
در بخشی از لوح سپاس دکتر عنایت الله رحیمی، استاندار فارس که توسط معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) طی مراسمی به مدیرعامل شرکت توزیع برق اعطا شد، آمده است:
“همکاری و مساعدت موثر در احداث نیروگاه های فتوولتائیک کوچک مقیاس طرح برکت آفتاب مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، نشان از مسئولیت پذیری شما برای توسعه طرحهای تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر و خدمات رسانی به مردم شریف ایران اسلامی و شایسته قدردانی است.”