اجرای مانور آمادگی تیم واکنش سریع آبفا منطقه ۳ تهران

مانور تامین آب اضطراری با هدف آموزش و تمرین امدادگران از تجهیزات و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنان در شرایط اضطراری با مشارکت مدیریت بحران شهرداری منطقه۵ ، گروه دوام و نیروی انتظامی هفته گذشته در محل مخزن ۵۶ شهرزیبا برگزارشد. به گزارش روابط عمومی شرکت آبفای منطقه۳ تهران، داودصفری مدیردفترمدیریت بحران وپدافندغیرعامل با […]

مانور تامین آب اضطراری با هدف آموزش و تمرین امدادگران از تجهیزات و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنان در شرایط اضطراری با مشارکت مدیریت بحران شهرداری منطقه۵ ، گروه دوام و نیروی انتظامی هفته گذشته در محل مخزن ۵۶ شهرزیبا برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفای منطقه۳ تهران، داودصفری مدیردفترمدیریت بحران وپدافندغیرعامل با اشاره به این که در تشریح خبر اظهارداشت : با توجه به اهمیت وضرورت آمادگی کامل تیم های واکنش سریع هنگام بروز حوادث و شرایط اضطرار تنش آبی ، نشست های هماهنگی برای اجرای این مانور با حضور معاونت ها و مدیران ستادی ، رابطین بحران نواحی ، مدیران بهره برداری ،HSE  وکنترل کیفیت در دفتر مدیریت بحران ، ریسک و پدافند غیر عامل هفته گذشته  برگزاروسناریو بازخوانی ، ابعاد مختلف آن،نیازها وپیشنهادها بررسی و برنامه مصوب و شرح وظایف تیم های عملیاتی و پشتیبانی به مجریان ابلاغ شد.

صفری مواردی چون؛ فراهم ساختن تجهیزات و وسایل تامین آب اضطراری،پیش بینی تیم های تخصصی جهت مقابله با شرایط بحران و اضطرار،هماهنگی لازم با دفتر مدیریت بحران ، ریسک و پدافند غیر عامل هماهنگی با واحدهای درون سازمانی شامل : واحد پشتیبانی ، تعمیرات ، نقلیه  روابط عمومی  و … و کسب آمادگی برای شرایط غیر مترقبه، آماده سازی محل جغرافیایی وقوع حادثه برای مانور، مستند سازی و تهیه گزارش مانور و رعایت ملاحظات امنیتی رابه عنوان اقدامات مقابله ای عمومی برشمرد.

وی با اشاره به این که مواردی مانند زمان حضور تیم های عملیاتی حین مانور توسط ارزیابان مورد سنجش قرار گرفت ، خاطرنشان ساخت : کاهش نزولات آسمانی و ذخیره منابع آبی از یکسو و افزایش قابل توجه مصرف ، بویژه در شرایط شیوع بیماری کرونا وضرورت تامین آب اضطراری ، آموزش و تمرین مستمر پرسنل تیم های واکنش سریع به منظور افزایش توان استفاده درست از تجهیزات تامین شده و در اختیار مانند مخازن تاشو و قابل حمل را از شاخص ترین دلایل برپایی این مانور ذکر کرد.

براساس این گزارش : پس از اعلام شروع مانور و فراخوان تیم های واکنش سریع نواحی ، چادر فرماندهی برپاشده و مخزن اصلی تامین آب ۱۰ هزار لیتری جهت آبگیری و آبدهی به مخازن ۱۰۰۰ لیتری نواحی چهارگانه آماده شد.

تیم های واکنش سریع نواحی هر یک به صورت مجزا و در محل تعیین شده طبق نقشه مستقرشده ، ضمن برپایی چادر ، استقرار مخازن پرتال (۳۰۰۰ ،۵۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ لیتری) قابل حمل ۱۰۰۰ لیتری مخازن را آبگیری و کلکتور مربوط به آن را برای برداشت آب توسط شهروندان نصب کردند.

براین اساس : نیروهای بسیج و دوام نیز برای پشتیبانی با امدادگران همکاری کرده و آزمایشگاه سیار نیز برای اطمینان از کیفیت آب تست سلامت از آن انجام داد.