اجرای طرح های بهینه سازی شبکه توزیع برق روستایی در شهرستان دامغان

 طرح های بهینه سازی شبکه و تاسیسات توزیع برق روستایی، یکی از اهداف مهم برای ارتقای ضریب پایداری خطوط برق رسانی و استمرار خدمات دهی به مشترکان است.

مدیر توزیع برق شهرستان دامغان با عنوان این مطلب گفت: شبکه فشار ضعیف ۲۰ روستای این شهرستان به مقدار ۹ هزار متر بهینه سازی گردیده که حدود هشت کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل و قریب به ۱۰۰ اصله پایه نیز جابه جا یا تعویض شده است.

 سید محمدحسین ترابی افزود: اصلاح یک هزار و ۴۰۰ متر شبکه فشار متوسط و جابه جایی و تعویض ۲۰ اصله پایه برق نیز، از دیگر اقداماتی است که با صرف هزینه ای به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به اجرا درآمده است.

 وی با اشاره به این که برای سال ۱۴۰۱ هم برنامه ریزی شده تا ۱۴ کیلومتر شبکه سیمی ۲۰ روستای دیگر این شهرستان به کابل خودنگهدار تبدیل شود اضافه کرد: جابه جایی و تعویض ۹۰ اصله پایه برق، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این مدیریت است.

 وی یادآور شد: قدرت آباد، نمکه، دشتبو ، عبدالله آباد، امروان، مهماندویه، حسینان، معلمان، دیان، سبحان، حیدرآباد، بها آباد، سینگ، نوا ، توچاهی، صح، مایان، وامرزان و تویه رودبار، روستاهایی هستند که شبکه برق آنها اصلاح و بهینه سازی می شود.