اجرای طرح های اضطراری تامین آب در استان گلستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در بازدید از خبرگزاری شبستان به مناسبت هفته گرامیداشت خبرنگار، ضمن مطلوب ارزیابی کردن عملکرد این خبرگزاری در حوزه اطلاع رسانی اظهار کرد: با وجود آنکه محور فعالیت خبرگزاری شبستان مسائل فرهنگی و مذهبی است اما این خبرگزاری در سایر بخش ها و حوزه ها منصفانه برخورد کرده […]

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در بازدید از خبرگزاری شبستان به مناسبت هفته گرامیداشت خبرنگار، ضمن مطلوب ارزیابی کردن عملکرد این خبرگزاری در حوزه اطلاع رسانی اظهار کرد: با وجود آنکه محور فعالیت خبرگزاری شبستان مسائل فرهنگی و مذهبی است اما این خبرگزاری در سایر بخش ها و حوزه ها منصفانه برخورد کرده و وظایف مربوط به حوزه اطلاع رسانی خود را به درستی انجام داده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان «سیدمحسن حسینی» در دیدار با تحریریه خبرگزاری شبستان اظهار کرد: رسانه ها باید در راستای امیدبخشی مردم حرکت کنند و از انتشار اخباری که موجب تشویش و نگرانی مردم می شود، بپرهیزند، چراکه فضای تنش و تشویش مشکلی را حل نمی کند و تنها با حفظ آرامش جامعه و کار جهادی و مستمر می توان خدمات مطلوبی به مردم ارائه نمود.

آبهای زیرزمینی در استان قابل اتکا نیست.

حسینی با بیان اینکه سالانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب شرب گلستان از طریق آب های زیرزمینی تأمین می شود، تصریح کرد: غالباً آب شرب گرگان از طریق آب های زیرزمینی تأمین می شود که کیفیت بهتری دارد و به دلیل عدم نیاز به تصفیه خانه ارزان تر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان اضافه کرد: با توجه به کمیت و کیفیت آب زیرزمینی و همچنین توسعه بخش کشاورزی نمی توان در درازمدت برای تأمین آب شرب به آب زیرزمینی اکتفا کرد.
وی ابراز داشت: سد نرماب ، سد قره چای رامیان ، سد میرداماد و سد چایلی برای تأمین افق میان مدت استان در تامین شرب در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه طرح های آبرسانی از مؤلفه های مختلفی اعم از حفر و تجهیز چاه، احداث مخزن، شبکه های توزیع  و همچنین فرهنگ صحیح صرفه جوئی برخوردار است، گفت: باید این ۴ محور در کنار یکدیگر انجام شود تا بتوانیم کمترین مشکل در شرب استان را داشته باشیم.
حسینی افزود: وزارت نیرو برای تأمین بخشی دیگر از آب شرب با تخصیص آب دریا موافقت کرد و در افق ۱۴۲۵ شیرین سازی آب دریا اجرایی می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان خاطرنشان کرد: برای تأمین آب شرب در کوتاه مدت طرح های آبرسانی، در میان مدت آب سدها و در بلند مدت شیرین سازی آب دریا در دستور کار قرار می گیرد.
وی گفت: بحث آب فقط تأمین آن نیست بلکه در کنار آن ذخیره سازی ، اصلاح شبکه و مدیریت مصرف نیز باید در دستور کار قرار گیرد، چاه های شرب به طور دائم کار می کنند اما مصرف مردم نیز در طول روز به طور یکنواخت نیست و برای تأمین این مشکل نیاز به مخازن آب وجود دارد که لازم است مخازن آب در گلستان به میزان کافی احداث شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان، فرهنگ سازی در مصرف آب را بسیار حائز اهمیت خواند و تأکید کرد: موضوع بعدی در تأمین آب شرب مشکل شبکه است و بخشی از آب به دلیل فرسودگی شبکه به هدر می رود.