در چهارمحال و بختیاری

اجرای طرح بزرگ جایگزینی ۱۴۰ هزار چراغ روشنایی معابر ال ای دی

در راستای ارتقاء بهره‌وری و مدیریت مصرف برق، طرح بزرگ جایگزینی ۱۴۰ هزار دستگاه سیستم روشنایی ال ای دی در سراسر استان وارد فاز اجرایی شده و پیش بینی می شود در مدت ۱۵ ماه به اتمام برسد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری مهندس مجید فرهزاد مدیرعامل این شرکت در تشریح خبر گفت: در راستای ارتقاء بهره‌وری و مدیریت مصرف برق، طرح بزرگ جایگزینی ۱۴۰ هزار دستگاه سیستم روشنایی ال ای دی در سراسر استان وارد فاز اجرایی شده و پیش بینی می شود در مدت ۱۵ ماه به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه اجرای کامل این طرح نیاز به ۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد ، گفت : در این پروژه چراغ های ال ای دی کم مصرف که دارای روشنایی بهتری می باشد، جایگزین سیستم های روشنایی گازی پر مصرف خواهد شد که علاوه بر کاهش مصرف انرژی ، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در مقیاس کلان، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و در نهایت کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی را در پی خواهد داشت.

مجید فرهزاد ، کیفیت مناسب روشنایی، تامین آرامش بصری ، سازگاری با زیست شبانه ، بالا بودن طول عمر و پایین بودن میزان مصرف برق را از مزایای این لامپ ها برشمرد و یادآور شد: عمر این چراغ ها ۱۰ سال است و میزان مصرف برق آنها نیز یک چهارم چراغ های گازی است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره که این چراغ ها دارای ۵ گارانتی تعویض توسط شرکت سازنده می باشند، خاطر نشان کرد با توجه به درجه حفاظت بالای لامپ‌های LED، این نوع از لامپ‌ها بر اساس تکنولوژی‌های جدید تولید شده و به همین سبب به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند.