اجرای شبکه اصلی کمکی فاضلاب با سایز ۱۲۰۰ میلیمتر در کمربندی خاتم الانبیاء

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از اجرای یکهزار و 300 کیلومتر شبکه مدرن و خطوط اصلی فاضلاب درارومیه خبر داد.

بهزاد علیزاده با بیان اینکه برای شهر ارومیه یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه و خطوط اصلی فاضلاب پیش بینی شده است، اظهار داشت: تاکنون یکهزار و ۳۰۰ کیلومتر از این طرح اجرا و مابقی عملیات تکمیلی مطابق برنامه ریزی های انجام شده شامل اجرای حدود ۳۰۰ کیلومتر شبکه و خطوط اصلی فاضلاب درحال اجرا است. وی با اعلام اینکه خطوط اصلی فاضلاب بعنوان شریان های اصلی و جمع آوری فاضلاب در سطح شهر فاضلاب تولیدی را جمع آوری و از طریق خطوط اصلی به تصفیه خانه فاضلاب اصلی می یابد، افزود: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت و متعاقب آن توسعه و روند رو به رشد ساخت و ساز در سطح شهر، خط اصلی موجود جوابگوی نیازهای اهالی شهر نبوده و در نتیجه با ظرفیت حداکثری در حال بهره برداری است. وی گفت: اجرای پروژه های عمرانی مختلف در سطح شهر در سالیان اخیر از جمله احداث روگذرها در مسیرهای خطوط اصلی و شبکه های جمع آوری فاضلاب، باعث پوشانده شدن و متعاقبا پنهان شدن منهول های دسترسی شبکه اصلی مذکور گردیده است و در نتیجه آن، نشستهای غیرمترقبه در شبکه اصلی فاضلاب اتفاق افتاده است.

علیزاده پل تقاطع کمربندی خاتم الانبیا (ص) با خیابان ابوذر در ابتدای جاده شهید کلانتری را یکی از این مناطق اعلام و اظهار کرد: این منطقه محل عبور خط اصلی سایز ۱۲۰۰ میلیمتر بوده و بنا به دلائل یاد شده، باعث بروز مشکلات بهره برداری خصوصا در فصول بارندگی می شود. وی گفت: این مشکلات  باعث گردیده امکان توسعه و احداث شبکه فاضلاب و متعاقب آن ارائه خدمات فاضلاب در بخش وسیعی از معابر منتهی به بلوار استاد شهریار شامل مناطق کوهنورد ، پرنیان ، گل سرخ، زمینهای کارگران و اندیشه، شهرک شاهد، فرعی های خیان حکیم نظامی و پوررشید و همچنین احداث شبکه فاضلاب برای منطقه لاله و سالار و دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه و… فراهم نگردد. وی افزود: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در راستای اهداف خود که رفع مشکلات تمامی شهروندان است، اقدام به انعقاد قرارداد با پیمانکار در کمربندی خاتم الانبیا(ص) حد فاصل تقاطع علامه مجلسی تا زیرگذر خیابان ابوذر، به منظور احداث شبکه اصلی کمکی فاضلاب با لوله پلی اتیلنی با سایز ۱۲۰۰ میلیمتر، با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال نموده است. وی اظهار داشت: عملیات اجرایی توسط پیمانکار با سرعت و جدیت کامل اغاز و امید می رود ظرف ۳ ماه آینده اتمام و با بهره برداری از آن، عمده مشکلات بخش فاضلاب در این منطقه مرتفع شود.