️ با ابلاغ وزیر نیرو؛

برنامه‌ های مدیریت برق سال ۱۴۰۲ از وزارت نیرو آغاز شد

وزیر نیرو با ابلاغ دستورالعملی مبنی بر خرید و تعویض تجهیزات سرمایشی کم مصرف مورد نیاز و ممنوعیت خرید و نصب لوازم سرمایشی پرمصرف، برنامه‌های مدیریت مصرف برق سال ۱۴۰۲ را از مجموعه وزارت نیرو، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن آغاز کرد.

به گزارش برقآب، وزیر نیرو با ابلاغ دستورالعملی مبنی بر خرید و تعویض تجهیزات سرمایشی کم مصرف مورد نیاز و ممنوعیت خرید و نصب لوازم سرمایشی پرمصرف، برنامه‌ های مدیریت مصرف برق سال ۱۴۰۲ را از مجموعه وزارت نیرو، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن آغاز کرد.
در دستورالعمل ابلاغی علی اکبر محرابیان آمده است: کلیه سازمان‌های تابعه شرکت‌های زیرمجموعه و حوزه ستادی وزارت نیرو موظفند برای خرید تجهیزات انرژی‌بر مصرفی ساختمان‌های خود، صرفاً بر اساس بالاترین استاندارد برچسب انرژی موجود با اعلام ساتبا اقدام نمایند.
همچنین در راستای بهینه‌سازی و کاهش مصرف برق کولرهای آبی، تمامی سازمان‌های تابعه شرکت‌های زیرمجموعه و حوزه ستادی وزارت نیرو موظفند تا پایان خرداد سال ۱۴۰۲ و در چارچوب اعتبارات مصوب نسبت به تعویض الکتروموتور کلیه کولرهای آبی مورد استفاده در ساختمان‌های خود با الکتروموتورهای پربازده (اعم از موتورهای PMSM BLDC) و … اقدام نموده و گزارش اقدامات و اثر بخشی آن را به ساتبا اعلام کنند. 

امیدواریم با اجرای برنامه‌ های مدیریت مصرف برق شاهد خاموشی در تابستان امسال نباشیم.