در راستاي برنامه هاي جهادي انجام شد؛

اجرای ۲۱ رزمایش خدمت متعالی برای اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع برق در استان سمنان

به منظور اصلاح و بهينه سازي حجم وسيعي از شبكه و تاسيسات توزيع برق، 21 رزمايش خدمت متعالي در نقاط مختلف استان سمنان به اجرا درآمده است.

سرپرست معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان با بیان این مطلب گفت: با شناسایی شبکه های فرسوده، قدیمی و عارضه دار، سناریوی لازم برای اجرای رزمایش برنامه‌ریزی و با بسیج نیروی انسانی و تجمیع امکانات و تجهیزات، به صورت جهادی- ضربتی حجم گسترده‌ای از خطوط برق‌رسانی و تجهیزات، بهینه سازی و بازسازی می‌شود.

مصطفی کرمی افزود: ۲۱ رزمایش انجام شده در سال گذشته، با مشارکت یک هزار و ۲۰۸ نفر نیروهای عملیاتی، پشتیبانی و ناظران ایمنی، با حجم کار چهار هزار و ۷۶۵ نفر ساعت اجرایی شده است.

وی با عنوان این که یکی از ویژگی های بارز این برنامه ها در سال قبل، ۹۵ روز صرفه جویی در روز کاری را به همراه داشته یادآور شد: صرفه جویی ۳۶ مگاوات ساعت انرژی، از دیگر مزایای رزمایش‌های برگزار شده به شمار می‌رود.

 وی اظهار کرد: اصلاح ۱۰۰ کیلومتر شبکه فشارمتوسط و فشار ضعیف، بهینه سازی ۱۸۲ ایستگاه هوایی توزیع برق، جمع آوری و نصب ۱۴۸ اصله پایه، تعویض ۱۸ دستگاه برقگیر و کات اوت و اصلاح ۵۷۶  مورد ارتباطات شبکه و تعویض کلمپ، از جمله اقدامات به عمل آمده توسط واحدهای اجرایی این شرکت است.

” کرمی” با بیان این که عملیات تعویض ۳۷۵ مورد مقره، پایه مقره و کنسول به انجام رسیده تصریح کرد: سرویس و آچارکشی ۹۳۶ مورد تجهیزات پایه ها، اصلاح و بستن ۱۸۷ اصلی و جداکننده فازها “اسپیسر”، اصلاح ۵۳۵ انشعاب، احداث چهار ایستگاه هوایی توزیع برق و تابلوی جدید و نصب و اصلاح ۳۲۸ دستگاه سرچراغ روشنایی معابر، از دیگر فعالیت‌ هائی است که در رزمایش‌های خدمت متعالی اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال قبل، پنج اقدام فراگیر استانی و سراسری از سوی شرکت توانیر در استانها به اجرا درآمده و ۱۶ رزمایش خدمت متعالی نیز از سوی شرکت توزیع برق استان برنامه ریزی و عملیاتی شده است.