اتمام فاز دوم و چهارم پروژه روش‌های ارتقاء کیفیت توان در شبکه های توزیع

در راستای تحقق اهداف ماموریت ویژه ابلاغی از طرف شرکت توانیر، مطالعات فازهای دوم و چهارم پروژه ارتقاء کیفیت توان در شبکه های توزیع به اتمام رسید.

دبیر کمیته کیفیت توان شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل و مجری طرح این شرکت با اعلام این خبر افزود: با اخذ تاییدهای لازم از شرکت توانیر، فازهای دوم و چهارم روش‌های ارتقای کیفیت توان با موضوعات تدوین چارچوب نظام کیفیت توان و تهیه دستورالعمل انتخاب راهکار بهینه رفع اختلالات کیفیت توان به پایان رسید.

جواد بهکش تصریح کرد: کیفیت توان الکتریکی موضوع مهمی در بخش توزیع است و تجهیزات مشترکین نسبت به تمامی جنبه های کیفیت توان حساس هستند.

وی گفت: داشتن ساختار منظم و قانونمند برای مدیریت کیفیت توان، تدوین قانون و مقررات و نظارت صحیح بر آن اولین گام در اتقاء کیفیت توان است. از اینرو ، تنظیم مقررات و خط مشی منسجم، یکپارچه و پویا برای نهادها و کنشگرها درگیر در مساله کیفیت توان لازم و ضروری است.

دبیر کمیته کیفیت توان شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل اظهار داشت: شرکت توزیع برق استان اردبیل در راستای تحقق برنامه های پیش بینی شده، در فاز دوم این مطالعات، سیستم مدیریت پیاده سازی کیفیت توان پیشنهاد و تدوین کرده است.

بهکش ادامه داد: در فاز چهارم پروژه با عنوان  “تهیه دستورالعمل انتخاب راهکار بهینه رفع اختلالات کیفیت توان، ابتدا به تعیین ابعاد و مشخصه اختلالات کیفیت توان به همراه تاثیر آن بر تجهیزات (میزان خسارت وارده) پرداخته شده و سپس راهکارهای بهبود کیفیت توان شامل اقدامات اصلاحی و جبرانی بررسی شده است.