آیین بهره‌برداری از ۱۴۳۰ پروژه توزیع برق استان زنجان برگزار شد.

بهره‌برداری از ۱۴۳۰ پروژه توزیع برق استان زنجان با اعتباری بالغ بر ۹۵۱ میلیارد ریال با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار زنجان، آغاز گردید. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق استان زنجان، همزمان با هفته دولت، پروژه‌های شرکت توزیع برق استان صبح امروز در محل سالن اجتماعات شهید قاسم سلیمانی این […]

بهره‌برداری از ۱۴۳۰ پروژه توزیع برق استان زنجان با اعتباری بالغ بر ۹۵۱ میلیارد ریال با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار زنجان، آغاز گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق استان زنجان، همزمان با هفته دولت، پروژه‌های شرکت توزیع برق استان صبح امروز در محل سالن اجتماعات شهید قاسم سلیمانی این شرکت با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار و فرماندار زنجان، به صورت ارتباط زنده ویدئویی با محل اجرای پروژه‌ها به بهره برداری رسید.

در این آیین استاندار زنجان با گرامیداشت هفته دولت شرکت توزیع نیروی برق استان را از دستگاه‌های پیشرو در خدمت رسانی برشمرد و عنوان کرد: این شرکت در خدمت‌رسانی به شهروندان و مشترکان گام‌های بلندی در سال‌های اخیر برداشته و این خدمات جز با همدلی و هم‌صدایی کل مجموعه توزیع برق استان زنجان  میسر نمی‌شد.

فتح‌اله حقیقی با تاکید بر اینکه همه‌گیری کرونا موجب شده تا خدمات غیرحضوری در همه ابعاد گسترش یابد، دستاوردهای شرکت توزیع برق استان زنجان را در ارائه خدمات غیرحضوری ارزشمند دانست و افزود: براساس سند چشم‌اندازی که برای این شرکت تعیین شده بود باید در سال ۱۴۰۴ کلیه خدمات مشترکین برق به صورت غیرحضوری ارائه می‌شد و خوشبختانه با پیگیری‌های این مجموعه ۴ سال پیش از موعد مقرر این خدمات به صورت ۱۰۰درصدی غیرحضوری ارائه می‌شود و این شرکت را می‌توان یک مددکار بزرگ کادر درمان استان دانست.

در ادامه این آیین علیرضا علیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز با اعلام اینکه پروژه‌های افتتاح شده امروز در بازه زمانی بهمن ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ اجرایی شده‌اند گفت: تعداد ۱۴۳۰ پروژه اجرا شده با اعتباری بالغ بر ۹۵۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید که از پروژه های شاخص مورد بهره‌برداری می‌توان به طرح بزرگ تبدیل سیم مسی به کابل خود نگهدار در مناطق شهری و روستایی و هوشمند سازی و قرائت ار راه دور کنتور های مشترکان، مکانیزاسیون شبکه‌های توزیع، تامین برق روستایی و روشنایی معابر شهری و روستایی اشاره کرد.

علیرضا علیزاده، با اعلام اینکه ۵۰۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده امروز مربوط به شهرستان زنجان است گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۴۲ میلیارد ریال اجرا شده است.

علیزاده افزود: عملیات اجرایی اصلاح شبکه های روستایی برای ۱۸۵ روستا نیز آغاز شده که تا آخر سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: تا کنون حدود ۳۰۰۰ کیلومتر از شبکه برق استان از سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده که ۷۰ درصد از شبکه توزیع استان زنجان است و از این میزان ۳۶۰ کیلومتر در ۵ ماهه نخست امسال اجرایی شده‌اند و همچنین ۳۳۵ کیلومتر از شبکه نیز در حال تبدیل از سیم مسی به کابل خودنگهدار است که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و تا میزان قابل توجهی از اتلاف انرژی پیشگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان همچنین از اجرایی شدن پروژه هوشمندسازی کنتورهای صنعتی و کشاورزی استان نیز خبرداد و افزود: پیک بار مصرف تابستان امسال با استفاده از مانیتورینگ و کنتورهای هوشمند ادارات، بانکها، صنایع و کشاورزی کنترل و پایش شد. امسال کنتور ۲۰۶۰ مشترک برق که عمدتا مشترکان کشاورزی بودند هوشمندسازی شده است. همچنین ۲۴۲ کنتور مشترک بخش اداری ۲۲۷ انشعاب برق بانکها نیز هوشمندسازی شده است. در حال حاضر ۲۴۰ نقطه از شبکه به شکل هوشمند  از طریق دیسپاچینگ و با استفاده از کلیدهای هوشمند نصب شده مدیریت می شود.

گفتنی است همزمان با بهره‌برداری از پروژه‌های توزیع برق استان زنجان، پروژه‌های شرکت‌های برق منطقه‌ای و اداره کل ارتباط و فن‌آوری اطلاعات استان زنجان نیز به بهره‌برداری رسید.