آموزش و بازآموزی CPR در توزیع برق مشهد

جلسه آموزش و بازآموزی CPR (احیای قلبی ریوی) در شرکت توزیع برق مشهد برگزار شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی، مهندس علیرضا سلمانیان شفا مدیر دفتر ایمنی ، بهداشت حرفه ای و محیط زیست با اشاره به اهمیت موضوع احیای قلبی ریوی گفت : در ۴۰ تا ۶۰ درصد ایست های قلبی احیای آن سبب بازگشت جریان خون پایدار می گردد . می گفت : در یک تحقیق پژوهشگران ثابت کردند که انجام عملیات احیاء قلبی ظرف مدت کمتر از چهار دقیقه از شروع ایست قلبی با موفقیت و نجات جان بیماران همراه بوده ، اگر احیای قلبی بلافاصله پس از ایست قلبی آغاز شود نه تنها کارآیی سیستم عصبی ، بلکه زندگی بیمار نیز حفظ می گردد.

مهندس شفا افزود : از آنجا که فاصله زمانی بین تماس با مرکز اورژانس و رسیدن پرسنل پزشکی ، اغلب بیش از ۵ دقیقه طول می کشد میزان بقاء بستگی به داشتن کارکنانی است که در مورد احیاء قلبی آموزش کافی دیده اند .

در ادامه مهندس امیر مظلوم زاده کارشناس ایمنی به تشریح ویژگی ها و اهمیت یادگیری CPR پرداخت و گفت: یادگیری CPR هنگام حوادث و بروز بحران بسیار مهم و بکارگیری آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می تواند منجر به نجات جان مصدومان و حوادث دیدگان شود. وی گفت: احیای قلبی ریوی CPR شامل اقداماتی است که برای بازگرداندن اعمال حیاتی دو عضو مهم قلب و مغز در فردی که هوشیاری خود را از دست داده انجام می شود تا گردش خون و تنفس به طور مصنوعی تا زمان برگشت جریان خون برقرار شود.

در این جلسه نحوه کمک به مصدومان و چگونگی احیای قلبی و ریوی به صورت عملی از طریق مانکن آموزش داده شد.

شایان ذکر است در این جلسه که از سوی دفتر ایمنی، بهداشت حرفه ای و محیط زیست (HSE)  برگزار شد بین حاضرین در جلسه، قرعه کشی انجام و هدایایی اهداء شد.