آموزش هزینه نیست یک سرمایه گذاری اثرگذار است

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق خراسان جنوبی اظهار کرد: آموزش هزینه نیست یک سرمایه گذاری اثرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان خراسان جنوبی؛ در حرکتی استراتژیک برای ارتقای کیفیت و کارآیی در صنعت حیاتی آب و برق، شورای انسجام بخشی این صنعت در استان خراسان جنوبی، به ریاست مهندس مهدی دوستی، به تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در آموزش پرداخت. در جریان جلسه‌ای که با حضور اصلی‌ترین پیکره‌های مدیریتی و آموزشی استان برگزار شد، مهندس دوستی از نگاه سنتی محض به آموزش به عنوان یک هزینه بی‌بازگشت انتقاد کرد و آن را نه تنها یک هزینه بلکه یک سرمایه‌گذاری اثرگذار و راهبردی جهت پیشرفت و توسعه پایدار صنعت دانست.

در این راستا، مهندس دوستی از امضای تفاهم‌نامه‌های مختلف با موسسات فنی و حرفه‌ای و مراکز دانشگاهی استان خبر داد، که هدف از آن‌ها، ارتقاء سطح مهارت‌های فنی و تخصصی کارکنان بخش‌های مختلف صنعت آب و برق است. تاکید این تفاهم‌نامه‌ها بر ارزش آموزش مداوم و نقش آن در بهبود فرآیندها و افزایش بهره‌وری در بلندمدت است؛ هم‌پیمانی که پیامد آن سودمندی برای کلیه ذی‌نفعان است.

رئیس مجتمع آموزشی و پژوهشی خراسان، مهندس ایمانی جاجرمی، نیز در این جلسه حضور داشت و به اهمیت توجه و سرمایه‌گذاری در بخش آموزش پرداخت. وی بر ضرورت هم‌افزایی بین بخش‌های صنعتی و مراکز آموزشی تأکید کرد.

مدیران شرکت‌های توزیع نیروی برق و آب منطقه‌ای نیز در این جلسه گزارش‌هایی از عملکرد حوزه‌های مربوط به آموزش ارائه دادند که حاکی از پیشرفت‌های ملموس و چشم‌اندازهای روشنی برای آینده بود.

مهندس دوستی همچنین، از تلاش‌ها و کوشش‌های مرتضی سلحشور راد که خدمات ارزشمندی را به عنوان رئیس پیشین مرکز آموزش صنعت آب و برق ارائه داده بود، تقدیر به عمل آورد. در ادامه، ایزدی به‌عنوان جانشین وی معارفه و مسولیت وظایف جدید به عهده او گذاشته شد.

این اقدامات نشانگر رویکرد تازه‌ای است که در آن آموزش به عنوان محور اصلی توسعه پایدار و اثرگذار در صنعت آب و برق تلقی شده و سرمایه‌گذاری در آن به‌عنوان یکی از اولویت‌های استراتژیک مورد توجه قرار گرفته است.