آموزش مدیریت مصرف آب به دهیاران خراسان جنوبی

دوره آموزشی – توجیهی آنلاین مدیریت مصرف آب ویژه ۸۳۶ دهیار خراسان جنوبی با مشارکت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در آستانه هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق (۱ تا ۷ تیرماه) برگزار شد. با توجه به خشکسالی های اخیر، کاهش شدید نزولات جوی در سال جاری و افزایش بی سابقه دما […]

دوره آموزشی – توجیهی آنلاین مدیریت مصرف آب ویژه ۸۳۶ دهیار خراسان جنوبی با مشارکت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در آستانه هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق (۱ تا ۷ تیرماه) برگزار شد.

با توجه به خشکسالی های اخیر، کاهش شدید نزولات جوی در سال جاری و افزایش بی سابقه دما و محدودیت های جدی در تامین آب مناطق روستایی  دوره آموزشی – توجیهی آنلاین مدیریت مصرف آب ویژه ۸۳۶ دهیار خراسان جنوبی با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی و ۸۳۶ دهیار روستاهای استان در محل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار کرد: حل چالش های آب روستاها در گرو مدیریت مصرف و آموزش مردم برای عدم استفاده از آب شرب در مصارف آبیاری باغات و فضای سبز است.

مهندس امامی شناسایی انشعابات غیرمجاز را مهم عنوان کرد و افزود: در راستای آبرسانی سیار نیز برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته است و در زمان مراسمات و مواقع ضروری آبرسانی سیار تقویت می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سامانه ۱۲۲ به صورت متمرکز و شبانه روزی در سطح استان آماده خدمت رسانی به بیش از ۳۴۲ هزار مشترک در شهر و روستا بوده از هم استانی های محترم درخواست نمود با عنایت به کاهش بارندگی های سال گذشته و کمبود منابع آبی ضمن صرفه جویی در مصرف آب برای گذر از تابستان ، در صورت مشاهده هر گونه ترکیدگی و نشت آب فورا با سامانه ۱۲۲ تماس گرفته تا در اسرع وقت نسبت به رفع ترکیدگی اقدام نمایند و از هدر رفت آب جلوگیری شود.