مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان:

آلودگی نفتی ظرفیت آب بندرعباس را به نصف رساند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ضمن قدردانی از صبوری مردم بندرعباس پس از نوبت بندی آب بندرعباس بدلیل الودگی نفتی و خارج شدن آب شیرین کن از مدار بهره برداری از تلاش آبفا برای بهبود وضعیت آب بندرعباس تا بامداد روز جمعه خبر داد.

عبدالحمید حمزه پور در تشریح جزئیات خاموشی آب شیرین کن بندرعباس و جبران نیاز آبی بندرعباس تصریح کرد: پس از شکستگی خط انتقال نفت و آلودگی دریا بلافاصله قبل از رسیدن لکه های نفتی به محل آبگیر آب شیرین کن، سایت از مدار خارج شد و خوشبختانه هیچ گونه آب آلوده وارد مجموعه نشد.

وی ادامه داد: پس از اطلاع از این اتفاق بلافاصله اکیپ پایش و کنترل کیفیت آب و فاضلاب هرمزگان با حضور در محل و نمونه برداری از محل آبگیر آب شیرین کن نسبت به پایش آب حوضچه اقدام کردند که این روند تا زمان جمع آوری کامل لکه های نفتی از محدوده آب شیرین کن ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل آبفا همچنین با بیان اینکه در حال حدود حاضر نیمی از نیاز آبی بندرعباس از محل آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس تامین می شود، خاطرنشان کرد: برای جبران نیاز آبی مردم بندرعباس با حمایت و تدابیر و کار جهادی و تلاش شبانه روزی مجموعه شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه ای مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و استاندار هرمزگان با راه اندازی یک واحد ایستگاه پمپاژ جدید، ظرفیت انتقال آب از سد افزایش تا نیاز آبی بندرعباس جبران و وضعیت آب مرکز استان تا زمان راه اندازی مجدد آب شیرین کن پایدار شود.

به گفته حمزه پور، اکیپ های آبفا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این وضعیت هر چه زودتر به سرانجام برسد.

وی در پایان ضمن قدردانی از صبوری مردم بندرعباس ابراز امیدواری کرد: وضعیت آب شهر با وارد مدار شدن ایستگاه جدید تا بامداد جمعه بهبود یابد.