آغاز پروژه آبرسانی مجتمع روستایی تیس کوپان

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان هنوز پویش #الف_ب در آبفا برقرار است و برای این هفته با کلنگ‌زنی پروژه “تیس کوپان‌” این اقدام برای جنوب استان از سر گرفته شده که طی این پروژه هشت روستای محروم آبرسانی می‌شود. تعداد زیادی از روستاهای جنوب استان سیستان و بلوچستان همچنان از […]

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان هنوز پویش #الف_ب در آبفا برقرار است و برای این هفته با کلنگ‌زنی پروژه “تیس کوپان‌” این اقدام برای جنوب استان از سر گرفته شده که طی این پروژه هشت روستای محروم آبرسانی می‌شود.

تعداد زیادی از روستاهای جنوب استان سیستان و بلوچستان همچنان از نعمت آب یعنی ریشه‌ای و مهم‌ترین امکان برای زندگی بی‌بهره هستند؛ به طوری که تا همین یک سال پیش شاخص بهره‌مندی مردم این خطه در حوزه آب شرب ۱۹ درصد بوده است.

اکنون اما این شاخص به مرز ۶۰ درصد رسیده و مساعدت‌های دولت جدید نیز برای افزایش این شاخص به گفته مدیر عامل آبفای استان افزایش پیدا کرده است به حدی که می‌توان گفت حالا اولویت آبفای استان در وهله اول آبرسانی به روستاییان استان است.

حالا اما یکی از آرزوهای دیرینه مردم بلوچستان یعنی پروژه آبرسانی به مجموعه تیس کوپان‌ها عملیاتی شده است؛ مدیر عامل آبفای سیستان و بلوچستان در این باره گفت: این پروژه در ۱۰ کیلومتری چابهار شروع شده است که بر این اساس هشت روستا که بی آب بودند آبرسانی خواهند شد و چهار هزار نفر که بی آب بودند از این نعمت به زودی بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: این پروژه قرار است هشت ماهه به اتمام برسد که قول می‌دهیم اگر تأمین اعتبار آن صورت بگیرد، حتماً تا پایان امسال کار را به پایان برسانیم و این یعنی خیلی سریع‌تر از زمان اعلامی می‌تواند پروژه به پایان برسد و این را هم باید بگویم که عزم وزارت نیرو آبرسانی به روستاها است.

علیرضا قاسمی در تشریح جزئیات پروژه تیس کوپان‌ها، افزود: این پروژه ۳۵ کیلومتر شبکه توزیع و هشت و نیم کیلومتر خط انتقال دارد که برای آن یک باب مخزن هزار و یک ایستگاه پمپاژ تعریف شده است؛ برآورد هزینه‌اش نیز ۹ و نیم میلیارد تومان است که اگر تأمین اعتبارش انجام شود، هشت روستای چابهار آبرسانی خواهند شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان، از این پس برای هر هفته یک پروژه کلنگ زنی خواهد شد و همچنین از دو ماه بعد باید پروژه‌هایی که از سال پیش شروع شده است، هر هفته افتتاح شود و پویش #الف_ب(آب و برق پایدار برای تمام مردم ایران ) همچنان شعار همیشگی این اداره است.