آغاز عملیات لایروبی بند میزان شوشتر

مدیر عامل شرکت عمران نیرو خوزستان صبا از آغاز عملیات لایروبی و نی زدایی بند میزان شوشتر از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت عمران نیرو خوزستان صبا “رحمان خندانی” مدیر عامل این شرکت اظهار داشت: با توجه به دستور معاونت حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان […]

مدیر عامل شرکت عمران نیرو خوزستان صبا از آغاز عملیات لایروبی و نی زدایی بند میزان شوشتر از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران نیرو خوزستان صبا “رحمان خندانی” مدیر عامل این شرکت اظهار داشت: با توجه به دستور معاونت حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان جهت تامین آب شرب روستاهای پایین دست و حفظ آثار میراث فرهنگی و سازه های آبی شوشتر، عملیات لایروبی و نی زدایی بند میزان شوشتر آغاز گردید.

وی با بیان اینکه این عملیات تحت نظارت مدیر امور لایروبی و ماشین آلاتی سازمان آب و برق خوزستان انجام می شود افزود: با توجه به افزایش رسوب گذاری و رویش نی زار در مسیر رودخانه گرگر مقطع شمال و جنوب بند میزان در شهرستان شوشتر، سطح آب ورودی به سازه های آبی و آبشارهای شوشتر کاهش محسوس یافته و تامین آب شرب روستاهای پایین دست دچار اختلال شده است.

خندانی گفت: پس از بررسی های انجام گرفته و انتقال ماشین آلات و تجهیزات لازم به محل مورد نظر، عملیات لایروبی و نی زدایی بند میزان شوشتر آغاز گردیده و با توجه به حجم بالای رسوب گذاری و تشکیل جزیره در مرکز رودخانه، امکان دسترسی آسان وجود ندارد، بهمین منظور با احداث رمپ و خاکریزی، شرایط جهت دسترسی ماشین آلاتی انجام می گردد.

مدیر عامل شرکت عمران نیرو خوزستان صبا اذعان داشت : این عملیات لایروبی در طولی معادل ۸۰۰ متر در رودخانه گرگر بصورت برداشت رسوبات و نی زار توسط یک دستگاه بیل بوم بلند و یک دستگاه بیل بوم کوتاه و یک دستگاه بلدوزر و تعدادی کمپرسی در حال انجام است و متوسط روزانه ۴۰۰ مترمکعب عملیات لایروبی انجام می شود.