آغاز عملیات ضربتی احداث بند خاکی مارد آبادان

مدیر عامل شرکت عمران نیرو خوزستان صبا از آغاز عملیات ضربتی احداث بند خاکی مارد آبادان از اواسط خرداد ماه سال جاری خبر داد.  به گزارش روابط عمومی شرکت عمران نیرو خوزستان صبا “رحمان خندانی” مدیر عامل این شرکت اظهار داشت: با توجه به دستور و تاکید مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان در […]

مدیر عامل شرکت عمران نیرو خوزستان صبا از آغاز عملیات ضربتی احداث بند خاکی مارد آبادان از اواسط خرداد ماه سال جاری خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت عمران نیرو خوزستان صبا “رحمان خندانی” مدیر عامل این شرکت اظهار داشت: با توجه به دستور و تاکید مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان در جهت رفع مشکل آب شرب و کشاورزی شهرهای آبادان  و خرمشهر، عملیات ضربتی احداث بند خاکی مارد آبادان از اواسط خرداد ماه سال جاری آغاز شد.

وی گفت: با توجه به کاهش دبی رودخانه کارون در مقطع شهرهای آبادان و خرمشهر بدلیل خشکسالی و بروز پدیده ی جزر و مد و ورود آب شور دریا به این رودخانه، باعث بروز مشکلاتی در تامین آب شرب این منطقه گردیده که با احداث این بند خاکی در مسیر رودخانه کارون از شور شدن آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر جلوگیری می شود.

خندانی با بیان اینکه این بند خاکی در طولی معادل ۱۸۰ متر و عرض ۱۲ متر و حداکثر ارتفاع ۲۰ متر توسط عملیات خاکریزی با مصالح رودخانه ای اجرا می شود افزود: پس از بررسی و بازدید از محل مورد نظر و انتقال ماشین آلات، تجهیزات و مصالح مورد نیاز، این عملیات با تمام توان آغاز گردیده است.

مدیر عامل شرکت عمران نیرو خوزستان صبا اذعان داشت: تامین آب شرب و جلوگیری از شور شدن آب این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به حساسیت و اهمیت آن، این عملیات اجرایی بدون وقفه و بصورت شبانه روزی در حال انجام است.