سرپرست معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه ای گیلان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی افزایش ظرفیت پست رشت شمالی

با هدف افزايش ظرفيت بارگيري، اصلاح افت ولتاژ و جلوگیری از اعمال محدوديت، ظرفیت بخش انتقال پست 230/63 کیلوولت رشت شمالی در استان گیلان افزایش می یابد.

“حسن قنبرزاده” با اعلام این مطلب گفت: پروژه افزایش ظرفیت پست رشت شمالی در در راستای شناسایی، امکان‌سنجی و ارائه الگو به ‌منظور جابجایی تجهیزات در جهت بهره‌وری اقتصادی، بهمن ماه سال قبل آغاز شد.

وی افزود: در اجرای این پروژه با اضافه شدن ۱ دستگاه ترانسفورماتور ۱۲۵ مگاولت آمپر به ۲ ترانسفورماتور موجود پست به ظرفیت ۳۲۰ مگاولت آمپر در محل پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت پست رشت شمالی با استفاده از امکانات موجود شرکت برق منطقه‌ای گیلان، ظرفیت توان الکتریکی در این پست به میزان ۳۹ درصد افزایش می یابد.
قنبرزاده گفت: عملیات اجرایی این پروژه شامل نصب بریکر و سکسیونر ۲۳۰ صورت پذیرفته است. همچنین  اجرای فونداسیون ترانسفورماتور ، بریکر ، CT، CVT ،پایه مقره اتکائی ۲۳۰ کیلوولت ، پایه سرکابل ۶۳ کیلوولت به همراه اجرای کامل سیستم ارت اجرا شده است.
گفتنی است که این طرح با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال و با استفاده حداکثری از تجهیزات ساخت داخل انجام می شود. پیش بینی می شود در اردیبهشت ماه سال جاری این پروژه به اتمام رسیده و به بهره برداری برسد.