آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب هریس

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی؛ مراسم کلنگ زنی پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر هریس با حضور نماینده مردم شریف شهرستان هریس در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه شهرستان و مسئولین استانی برگزار گردید . قائم مقام شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در آیین کلنگ زنی این طرح […]

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی؛ مراسم کلنگ زنی پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر هریس با حضور نماینده مردم شریف شهرستان هریس در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه شهرستان و مسئولین استانی برگزار گردید . قائم مقام شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در آیین کلنگ زنی این طرح با بیان اینکه در حال حاضر نیمی از مردم شهر هریس از شبکه فاضلاب برخوردار هستند، گفت: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲ هزار و ۹۰ مترمکعب بر دقیقه در حال احداث بوده و جمعیت برخوردار از این طرح ۱۰ هزار و ۵۱۵ نفر است.

مهندس عباسپورافزود: با توجه به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و لزوم تامین آب شرب پایدار شهرها و روستاهای تابعه، مجوز احداث سد «هرزه‌ورز» هریس اخذ شده و سعی داریم بعد از مطالعه در کمترین زمان ممکن نسبت به شروع عملیات احداث این سد که از مهم‌ترین پروژه های آبی منطقه برای تامین و پایداری آب شرب بهداشتی بیش از ۱۲ روستاست، اقدام شود
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی هم  دراین مراسم گفت: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب هریس از آرزوهای دیرینه اهالی شهر بوده و در گام نخست ۱۴ میلیارد تومان از اعتبار آن تامین شده است.
محرم‌زاده افزود: در مورد سد «نهرعلی» هم ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مطالعه و توسعه آن تخصیص یافته و مراحل توسعه این سد در حال مطالعه بوده که بزودی شاهد توسعه این سد در راستای کمک به تامین آب کشاورزی و زراعت کشاورزان منطقه خواهیم بود.
شهرستان هریس با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری شمال‌شرق تبریز واقع است.