آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۸۴ روستای کهگیلویه و بویراحمد

آبرسانی پایدار به ۱۸۴ روستای محروم استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور به دستور رئیس جمهور آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی آبفا، اسفندیار برخه در حاشیه آئین ویدئو کنفرانسی سراسری کلنگ زنی و افتتاح پروژه های آب و فاضلاب کشور در یاسوج گفت: امروز به دستور رئیس جمهور محترم، آبرسانی به ۱۸۴ روستای محروم استان کلنگ زنی شد.

مدیرعامل آبفا استان گفت: با تکمیل این پروژه ها ۱۳۰۳۳ خانوار با جمعیت ۵۰۷۶۳ نفر از آب شرب سالم بهره مند میشوند.

برخه تصریح کرد: آبرسانی به استان از همه ظرفیت ها با تمام توان ادامه دارد و انشالله در صورت تخصیص بودجه مصوب شده سفر ریاست جمهوری شاهد تحولات خوبی در حوزه آب به ویژه مرکز استان خواهیم بود.

استاندار نیز با اشاره به نگاه ویژه دولت و شخص رئیس جمهور به مسائل استان به‌ ویژه در حوزه آب گفت: این پروژه ها با همکاری و مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و عزیزان ما در سپاه و بسیج سازندگی قرار است ظرف ۲ سال و یا کمتر به مرحله بهره برداری برسد.

سید علی احمد زاده گفت: اعتبار این پروژه های آب روستایی بالغ بر ۲۰۸ میلیارد تومان است که از محل منابع محرومیت زدایی تأمین میشود.

وی  با اشاره به اقدامات خوب در حوزه آبفا خاطر نشان کرد: با شروع و تکمیل این پروژه ها شاهد بهبود قابل توجه وضعیت آب شرب مردم به ویژه در روستاهای کمتر برخوردار استان خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی آبفا، در این آئین همزمان با سراسر کشور و با دستور رئیس جمهور، ۱۸۴ پروژه آب روستایی در کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی شد و آنطور که مسئولان بسیج سازندگی گفته اند، اگرچه بنا بر اتمام ۲ ساله این طرح ها است اما تلاش ها برای کاهش این زمان است.