آغاز طرح آزاد سازی شبکه های آب بوشهر از ریشه درختان

مدیرعامل شبکه آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با هدف جلوگیری از انسداد شبکه‌های آب و فاضلاب طرح آزادسازی شبکه‏‌های یاد شده از ریشه‏ درختان اکالیپتوس و کنوکارپوس در این استان آغاز شد. به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، عبدالحیمد حمزه پور در تشریح این خبر اظهار داشت: در موارد […]

مدیرعامل شبکه آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با هدف جلوگیری از انسداد شبکه‌های آب و فاضلاب طرح آزادسازی شبکه‏‌های یاد شده از ریشه‏ درختان اکالیپتوس و کنوکارپوس در این استان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، عبدالحیمد حمزه پور در تشریح این خبر اظهار داشت: در موارد متعددی مشاهده شده که شبکه‏‌های آب و فاضلاب به دلیل محصور شدن در ریشه درختان با قطع و مسدودی مواجه شدند.

وی بیان کرد: در این راستا به تازگی نیز موردی بی آبی در بندر دیر گزارش شد که پس از بررسی مشخص شد درگیری ریشه درخت آکالیپتوس با شبکه منجر به قطع شدن شبکه آب شده است.

حمزه پور اظهار داشت: ساماندهی شبکه‏‌های درگیر با ریشه های درختان در تعامل با شهرداری‏ها صورت خواهد گرفت که انتظار می رود همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: در این راستا توجه به محیط زیست و فضای سبز به عنوان یک اصل مورد توجه است و تاحد امکان سعی می شود از قطع کردن درختان جلوگیری و زمینه برای انتقال آن به یک مکان مناسب فراهم شود.

حمزه پور اظهار داشت: درختانی مانند اکالیپتوس و کنو کارپوس پس از مدت کوتاهی بعد از کاشت ریشه های آن به سرعت رشد می کند و به دلیل اینکه به آب کمی نیاز دارد برای تامین آب، ریشه هایشان به سمت آب های زیر زمینی و لوله های فاضلاب سوق پیدا میکنند.

وی گفت: علاوه بر انسداد شبکه های آب در اثر درگیری با ریشه درختان، ورود ریشه درختان به شبکه فاضلاب های شهری سبب می شود تا مجرا فاضلاب ها را بسته و فاضلاب از کف خانه ها بالا بزند.

حمزه پور تاکید کرد: امید است شهرداری ها به عنوان متولی فضای سبز شهر یک راهکار برای حل این معضل پیدا کنند و در انتخاب گونه‏های سازگار با محیط اطراف شبکه های آب ظرافت بیشتری به خرج دهند.