۱۲ روستای شهرستان دهلران از نعمت آب شرب پایدار بهره مند می شوند

۱۲ روستای شهرستان دهلران از نعمت آب شرب پایدار بهره مند می شوند

به گزارش برقاب،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: با اجرای ۱۹کیلومتر خط انتقال آب در اقطار ۲۰۰ و ۲۵۰ میلیمتر، ۱۲ روستای مجتمع گورابین شهرستان دهلران با جمعیت ۲۷۶۸ نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره مند می شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام؛ پرویز ناصری با اعلام این خبر افزود: این شرکت با همکاری سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام معین استانی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در فاز اول، در راستای جبران کمبود آب شرب روستاهای مجتمع گورابین، شامل: “گوراب بالا”، “گوراب پایین”، “زراب”، “هفتکده”، “بردی” و “سرکمر”  شهرستان دهلران  که معمولاً در فصول گرم سال با مشکل کمبود، افت فشار و قطعی آب روبه‌رو بودند اقدام به احداث سه باب مخزن به حجم ۸۰۰ متر مکعب برای روستاهای “هفتکده”، “زراب”، و “سرکمر” نمود.

وی ادامه داد: در همین راستا شبکه توزیع آب روستاهای” هفتکده”، “زراب” و  “بردی” بطول ۱۸کیلومتر نیز اجرا گردیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: همزمان با این اقدامات خط انتقالی بطول۱۹کیلومتر برای انتقال آب از چشمه گوراب بالا تا مخزن جدیدالاحداث روستای هفتکده شروع که بعلت وجود معارض در مسیر کار متوقف شد و خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته این مشکل مرتفع گردید که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته، این پروژه در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

ناصری تاکید کرد: با مجموع اقدامات انجام شده ۱۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۷۶۸ نفر از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایلام در پایان بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: آبفا با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در چند جبهه کاری در حال اجرای پروژه های آبرسانی بوده که امیدواریم با تکمیل آنها، ضمن تحقق وعده های دولت، آب شرب پایدار در دسترس مردم قرار گیرد.