آغازبهره‌برداری و عملیات اجرائی ۱۱ پروژه شرکت آب استان گلستان

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان از شروع بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرائی 11 پروژه شرکت آب منطقه‌ای استان در دهه مبارک فجر سال جاری خبر داد.

به گزارش برقاب: ایرج حیدریان اظهار کرد: آغازبهره‌برداری و عملیات اجرائی ۱۱ پروژه شرکت آب استان گلستان . از این تعداد، ۱۰ پروژه آماده  آغازبهره‌برداری است و  عملیات اجرائی یک پروژه نیز شروع می‌شود که مجموع اعتبار هزینه شده و مورد نیاز آنها بالغ بر ۷۶۰ میلیارد تومان است.
وی بیان کرد: از این پروژه‌ها ۳ پروژه در بخش عرضه آب، یک پروژه در بخش بهبود بهره‌برداری و حفاظت منابع آب و ۷ پروژه در بخش مهندسی رودخانه است. در بخش عرضه آب نیز یک حلقه چاه با آبدهی ۱۵ لیتر بر ثانیه در شهر گنبد کاووس و یک باب مخزن به حجم ۵ هزار متر مکعب مخزن در شهر کردکوی در بخش آب شرب استان وارد مدار بهره برداری می‌شود.
حیدریان بیان کرد: دیواره‌سازی و ساماندهی رودخانه‌های انجیراب و زنگیان، دیواره‌سازی و ساماندهی رودخانه آق سو، دیواره‌سازی و ساماندهی رودخانه گرگانرود، دیواره‌سازی و ساماندهی رودخانه قره‌چای رامیان و… و نیز مرمت ایستگاه های هیدرومتری از جمله مهم‌ترین پروژه های شرکت آب منطقه‌ای استان هستند که عملیات اجرایی آنها با به اتمام رسیده و همزمان با دهه فجر سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
وی افزود: اجرای زهکش‌های اصلی و سیلاب بر ناحیه ۲ طرح زهکشی اراضی، پروژه اجرایی شرکت آب منطقه‌ای استان در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۲ است.