آغازآبگیری سد خاکی کنجانچم ایلام

در دهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران علاوه بر آغاز آبگیری سد خاکی کنجانچم، ۶۸۰۰ هکتار از شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری در استان‌های ایلام و کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.  مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در همین خصوص اعلام کرد: سد کنجانچم در ۲۲ کیلومتری شهرستان مهران یکی دیگر از بخش‌های مهم طرح عظیم […]

در دهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران علاوه بر آغاز آبگیری سد خاکی کنجانچم، ۶۸۰۰ هکتار از شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری در استان‌های ایلام و کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

 مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در همین خصوص اعلام کرد: سد کنجانچم در ۲۲ کیلومتری شهرستان مهران یکی دیگر از بخش‌های مهم طرح عظیم گرمسیری آبگیری می‌شود.

 به گفته سید حسن رضوی سد خاکی کنجانچم با ارتفاع ۸۶ متر و طول تاج ۲.۶ کیلومتر پس از آبگیری کامل، مخزنی به حجم ۸۴ میلیون مترمکعب خواهد داشت.

 وی افزود:بدنه سد کنجانچم با حجم خاکریزی ۴.۶ میلیون مترمکعب یکی از سازه‌هایی است که در بخش پایانی قطعه سوم طرح گرمسیری در دست‌ساخت است.

 رضوی خاطر نشان کرد:این سد با هدف تأمین آب شرب و صنعت شهرستان مهران به میزان ۸ میلیون مترمکعب در سال،تأمین آب بخش‌هایی از شبکه آبیاری و زهکشی دشت‌های استان ایلام،ذخیره و تنظیم آب سامانه گرمسیری در استان ایلام و ایجاد تحول در بخش گردشگری منطقه با تشکیل شدن دریاچه سد ، ساخته می‌شود.

 مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران افزود:سد کنجانچم با سرمایه‌گذاری ۴۰۵ میلیارد تومانی و پیشرفت ۸۷ درصدی به مرحله آبگیری رسیده و امید داریم با تأمین بودجه موردنیاز، ضمن فراهم شدن امکان بهره‌برداری کامل از این پروژه، مردم عزیز این خطه از کشورمان از مزایا و مواهب طرح عظیم گرمسیری برخوردار شوند.