آزادسازی ۱۵۵ کیلومتر از رودخانه‌و مسیل‌های آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان غربی خبر داد: طی دولت سیزدهم تاکنون ۱۵۶ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان که به عنوان نقاط حادثه خیز شناسایی شده بودند لایروبی و یا رفع تصرف شده است.

به گزارش برقاب: آزادسازی و لایروبی ۱۵۵ کیلومتر از رودخانه‌ هاو مسیل‌های آذربایجان غربی .  مجیدرستگاری با بیان اینکه موضوع لایروبی و آزاد‌سازی رودخانه‌های استان در برنامه کاری این شرکت قرار دارد، گفت: در استان آذربایجان غربی در مجموع ۵۰۸۸ کیلومتر رودخانه وجود دارد.
وی با بیان اینکه با اقدامات کارشناسی نقاط حادثه‌خیز در مسیر رودخانه‌های شهرستان شناسایی شده است، گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۲۰۱ مورد رفع تصرف به مساحت ۲۹۲ هکتار در مسیر رودخانه‌های این شهرستان انجام شده است.
رستگاری اعتبار هزینه شده سال جاری جهت لایروبی و آزادسازی رودخانه‌ها و مسیل‌ها را ۴۲۲ میلیارد ریال دانست.
وی افزود: به ترتیب در شهرستان‌های ارومیه و میاندوآب ۱۴ کیلومتر، بوکان ۹ کیلومتر، در شهرستان‌های چالدران، نقده و ماکو ۳ کیلومتر و سایر شهرستان‌‌ها در مجموع ۷ کیلومتر لایروبی انجام شده است که در مجموع در سال جاری در کل استان بالع بر ۵۷ کیلومتر لایروبی انجام شده است.
وی گفت: موضوع اصلاح سازه‌های تقاطعی در مسیر رودخانه‌های استان نیز در دست اقدام است و تاکنون از مجموع ۳۴۷ مورد سازه تقاطعی که به عنوان نقاط حادثه‌خیز در استان شناسایی شده، ۷۵ مورد اصلاح شده است.همچنین در طی سه سال گذشته قریب بر ۷ کیلومتر عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌ها صورت گرفته است.