آب شرب ۲۰۲روستا در آذربایجان غربی پایدارشد

پایدارسازی آب شرب 202روستا در آذربایجان غربی

به گزارش برقاب،محمداشرفی افزود: با این اقدامات ۱۶هزار خانوار روستایی با ۶۲هزار نفر جمعیت از آب شرب سالم، یهداشتی و پایدار برخوردار شده اند.

وی با اعلام اینکه همزمان با دهه فجر سال جاری و ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، طرح های آبرسانی به ۵۰روستای استان با حضور معاون رییس جمهور افتتاح و وارد مدار بهره برداری شدند؛ گفت: با بهره برداری از این طرح ها در ۸ شهرستان استان، ۵هزار خانوار با ۱۹هزار نفر جمعیت از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اعلام اینکه برای پایدارسازی آب شرب در روستاهای استان، طرح های مختلف از محل منابع اعتباری ملی، استانی و داخلی شرکت در دست اجرا هستند، اظهار کرد: یکی از طرح های بزرگ در دست اجرا آبرسانی به حدودا۴۰۰ روستا با ۹۶۶میلیارد تومان اعتبار است که توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

اشرفی مخزن ذخیره آب ۵ هزار مترمکعبی خوی، مخزن توحید ۲ ارومیه با ظرفیت ۵هزار متر مکعب به همراه خطوط رفت و برگشت و تخلیه ایستگاه پمپاژ مربوطه از توحید ۱به توحید ۲ و رفع مشکل قطعی و افت فشار آب درقسمت جنوبی شهرارومیه و ایستگاه پمپاژ و مخزن ذخیره آب مهاباد را ازجمله طرح های آماده اقتتاح عنوان کرد.

وی با اعلام اینکه صددرصد جمعیت در ۴۸شهر و ۸۷درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات مستقیم شرکت آب و فاضلاب قرار دارند، گفت: آب شرب ارائه شده به مردم و مشترکین با انجام آزمایش های متعدد میکروبی و کلر باقیمانده ازکیفیت بالایی در استان برخوردار بوده و این پایش کیفیت بصورت مستمر و دوره ای در حال انجام است.

وی ضمن دعوت از مشترکین برای صرفه جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف افزود: مشترکین در صورت بروز هرگونه مشکل و یا اتفاق درخطوط انتقال و شبکه های آبرسانی مراتب را با شماره تلفن ۱۲۲ مرکز فوریت های آب و فاضلاب استان در میان بگذارند.