مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران:

آب سد طالقان اوایل تابستان سال جاری به شهرستان‌های نظرآباد و اشتهارد می‌رسد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد: با اهتمام دولت سیزدهم، آب با کیفیت سد طالقان اوایل تابستان سال جاری، به شهرستان‌های اشتهارد و نظرآباد واقع در استان البرز می‌رسد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان البرز، «محمدحسین رنجبران» با اعلام این خبر در حاشیه بازدید از طرح‌های آبرسانی نظرآباد و اشتهارد استان البرز افزود: زمان بهره‌برداری از مرحله نخست طرح جامع آبرسانی این  دو شهرستان برای تیرماه سال جاری هدف‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها، شاهد تامین آب با کیفیت برای مردم شهرستان‌های اشتهارد و نظرآباد خواهیم بود که این اقدام دولت سیزدهم در ابعاد اجتماعی و اقتصادی تاثیر فراوانی دارد.

رنجبران تاکیدکرد: با تامین آب شرب با کیفیت، شاهد اسکان جمعیت بیشتری از مردم در این دو  شهرستان صنعتی خواهیم بود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران یادآور شد: پائین بودن کیفیت آب شرب شهرستان اشتهارد با مشکلاتی برای مردم همراه شده که دولت سیزدهم برای پایان دادن به این مشکلات، طرح جامع آبرسانی البرز را در سال گذشته از محل اعتبارات ملی و اضطراری آبرسانی عملیاتی کرد.

رنجیران گفت : طرح جامع آبرسانی استان البرز با چشم انداز تامین آب ۳۰ ساله به اجرا درآمده است؛ شهرستان های غرب البرز به خاطر تنش آبی در اولویت این طرح قرار گرفته‌اند.

این خبر می‌افزاید، اشتهارد با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت و نظرآباد با حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت بیشترین تنش آبی را در استان البرز دارند که بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی استان البرز در این دو شهرستان استقرار دارند و در صورت تامین آب با کیفیت و پایدار و مسکن در جذب نیروی انسانی مورد نیاز این شهرک‌ها تاثیرگذار است.

گفتنی است، در اجرای این طرح ۵۵ میلیون متر مکعب آب از سدهای طالقان و کرج به عنوان سهمیه جدید توسط وزارت نیرو به استان البرز اختصاص یافته و در مجموع سهمیه آب این استان از دو سد مذکور به ۱۱۰ میلیون متر مکعب می‌رسد.