در سه ماهه اول سال 1402

آب زیرزمینی آذربایجان شرقی : جلوگیری از برداشت غیرمجاز ۸.۴ میلیون مترمکعب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از جلوگیری از برداشت غیرمجاز 8.4 میلیون مترمکعب آب منابع زیرزمینی استان در سه ماهه آغازین سال 1402 خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از جلوگیری از برداشت غیرمجاز ۸.۴ میلیون مترمکعب آب منابع زیرزمینی استان در سه ماهه آغازین سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، مهندس یوسف غفازاده با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تعادل بخشی و حفاظت از آب‌های زیرزمینی در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۰۴ حلقه چاه غیرمجاز در حال حفر شناسایی و از حفر چاه های غیرمجاز جدید جلوگیری شده است.

وی هم‌چنین با بیان این‌که ۲۵۹ حلقه چاه غیرمجاز در این مدت مسدود شده، از قلع و قمع ۲۳ استخر غیرمجاز زهکش حاشیه رودخانه‌ها و نصب ۷۲ کنتور هوشمند خبر داد.

غفارزاده با اشاره به جلوگیری از برداشت غیرمجاز ۸.۴ میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی، ادامه داد: از اضافه برداشت تعداد ۵۲ حلقه چاه مجاز نیز از طریق تقلیل یا پلمب جلوگیری به عمل آمده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه مهندسی رودخانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: از اهم فعالیتهای مهندسی رودخانه‌ها و سواحل به منظور جلوگیری از آسیب‌ها، خسارات مالی و تلفات جانی،شناسایی ۱۷۰ مورد تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌ها  است.