آب به بهره‌برداران حاشیه رودحله می‌رسد

برای نخستین بار پس از اتمام لایروبی رودخانه حله و تکمیل سازه مقسم شاخه شمالی بندبصری، آب سد رییسعلی دلواری برای این منطقه رهاسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از شرکت آب منطقه ای بوشهر؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در نشست با “سرهنگ خلیل رفعتی” رئیس سازمان بسیج سازندگی که به منظور هماهنگی رهاسازی آب سد رییسعلی برگزار شد، گفت: رودخانه و تالاب حله یکی از مناطق مهم در حوزه زیست انسانی و طبیعی است و صیات از آن یک وظیفه مشترک میان همه دستگاه های ذیربط است.

علی محمدی افزود: تامین حداکثر ظرفیت ممکن آب جهت بهره‌برداری‌های زیست محیطی و کشاورزی یکی از تعهدات مهم این سازمان است و علیرغم خشکسالی‌های اخیر، نهایت تلاش خود را از طریق روش‌های سازه‌ای و غیرسازه‌ای برای عمل به این تعهد به کار بسته‌ایم.

 وی با اشاره به آخرین پیشرفت طرح جامع ساماندهی زهکش‌ها، رودخانه حله و سازه مقسم بند بصری گفت: در سال جاری و با توجه به نیازهای منطقه طرحی جامع با هدف بهبود فرآیند آبیاری و تامین حداکثری آب پایین دست آغاز شد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اجزا این طرح گفت: لایروبی ۵۹ کیلومتر از زهکش‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی دشتستان، لایروبی شاخه شمالی و جنوبی رودخانه حله، ساماندهی و بهسازی سازه مقسم بند بصری و لایروبی تالاب حله مجموعه ای از اقدامات اجرا شده یا در حال اجرای این طرح است.

 محمدی عنوان کرد: هم اکنون سازه مقسم بر شاخه شمالی به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده است و عملیات اجرایی سازه مقسم شاخه جنوبی نیز در حال اجرا است و امیدواریم تا پیش از نخستین بارندگی، عملیات بتنی این سازه نیز تکمیل شود.

 وی این طرح را یک اقدام جهادی و میان بخشی نامید و اظهار کرد: عملیات لایروبی شاخه جنوبی توسط شرکت آب منطقه‌ای بوشهر و لایروبی تالاب توسط سازمان حفاظت از محیط زیست انجام شده است.

 وی با تقدیر از نقش آفرینی مهم سازمان بسیج سازندگی در این طرح جامع، افزود: همچنین لایروبی شاخه شمالی رودخانه به طول ۶۵ کیلومتر توسط سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر تکمیل شده است و هم اکنون زیرساخت های لازم برای تحویل آب به کشاورزان و باغداران این منطقه نیز آماده است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: روز گذشته و مصادف با میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) رهاسازی آب از سد رییسعلی دلواری برای حقابه‌بران حاشیه رودخانه حله انجام شده است و امیدواریم تا نتیجه این اقدامات، دریافت حجمی راضی کننده از آب توسط بهره‌برداران عزیز باشد.