شرکت آبفای اصفهان موفق به دریافت گواهینامه برنامه ایمنی آب شد

آبفای استان اصفهان موفق به دریافت گواهینامه برنامه ایمنی آب شهر اصفهان شد.

به گزارش برقآب با آغاز برنامه ایمنی آب از سال ۱۳۹۲، مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد که تلاش هایی در جهت شناسایی و رفع رویدادهای مخاطره آمیز در تمام مراحل تامین آب آشامیدنی در دستور کار قرار گرفته است. به تازگی، موفقیتهای چشمگیری به دست آمده و شرکت آبفای استان اصفهان توانست در اسفند ماه گذشته گواهینامه مربوطه را از سوی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اخذ کند.

فهمیه امیری اعلام کرد که به منظور تضمین کیفیت آب شرب در شهر اصفهان، اجرای برنامه ایمنی آب به عنوان اقدام اصلی در نظر گرفته شده است. این برنامه شامل ارزیابی جامع ریسک و مدیریت آن در حوضه آبریز، سامانه تصفیه آب، سامانه انتقال، ذخیره سازی، شبکه توزیع، شناخت مصرف کنندگان و نوع مصارف آب است.

وی گفت که در اجرای برنامه ایمنی آب شهر اصفهان، اقدامات اصلاحی زیر انجام شد: نصب آشغالگیر مکانیکی در آبگیر چم آسمان، نصب سنسورهای تشخیص مواد نفتی و هیدروکربن ها در مسیر رودخانه و آبگیر سد چم آسمان، نصب توری و حفاظ هواکش برای مخازن و مسدود کردن تمامی درزها و شکاف ها در تصفیه خانه آب باباشیخعلی.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان بهبود کیفیت آب شرب، ارزیابی مخاطرات درکیفیت آب و توسعه و بهبود سامانه پایش و بهره‌برداری از منابع آبی، را هدف اصلی اجرای این برنامه معرفی می‌کند.

برنامه ایمنی آب با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مرکز بهداشت استان، استانداری اصفهان، شرکت آب منطقه ای، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت آبفای استان اصفهان به عمل خواهد آمد.