مدیرعامل آبفای استان اصفهان خبر داد:

آبرسانی پایدار به ۲۳ روستای واقع در مجتمع لای سیاه نایین

حسین اکبریان اظهار داشت: پس از گذشت 700 روز در بهمن ماه سال جاری عملیات آبرسانی به 23 روستا از مجتمع آبرسانی لای سیاه با همکاری و مشارکت قرارگاه سازندگی سپاه امام حسن (ع) به پایان رسید.

وی با اشاره به برخورداری ۲۴۳ خانوار روستایی از آب شرب پایدار اعلام کرد: با اجرای این پروژه بیش از ۶۵۳ نفر ساکن در این روستا از آب شرب پایدار بهره مند می شوند این درحالیست که قبل از این آب شرب ساکنان این مناطق از طریق تانکر آبرسانی سیار تامین می شد.
مدیرعامل آبفای استان اصفهان به احداث ۲ مخزن با ظرفیت ۸۰۰ متر مکعب اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب و ۲ کیلومتر شبکه توزیع آب و نیز احداث یک فقره ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۵ لیتر درثانیه، زیر ساخت های آبرسانی پایدار به این ۲۳ روستا فراهم شد.
اکبریان به برخی از مشکلات آبرسانی سیار به روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل پراکندگی روستاها در منطقه نایین برای آبرسانی سیار باید مسافتی حدود ۱۴۰ کیلومتر طی شود که این امر علاوه بر صرف هزینه، احتمال وقوع حوادث را افزایش می دهد.
وی اعلام کرد: این طرح در قالب طرح محرومیت زدایی وزارت نیرو از روستاها با همکاری قرارگاه سازندگی سپاه امام حسن (ع) اجرا گردید.