آبرسانی سیار به ۳۰ روستا در استان مرکزی

استاندار مرکزی با بیان اینکه متآسفانه امسال با یکی از سخت ترین خشکسالی ها در کشور و به تبع آن در استان مواجه هستیم گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ روستا در استان مرکزی با تانکر آبرسانی می شود و از مردم خواست در مصرف آب و برق تا جایی که امکان دارد صرفه […]

استاندار مرکزی با بیان اینکه متآسفانه امسال با یکی از سخت ترین خشکسالی ها در کشور و به تبع آن در استان مواجه هستیم گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ روستا در استان مرکزی با تانکر آبرسانی می شود و از مردم خواست در مصرف آب و برق تا جایی که امکان دارد صرفه جویی کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، سید علی آقازاده اظهار کرد: امسال و به سبب بروز خشکسالی و افرایش دما دو مسئله مهم یعنی تأمین آب و برق در استان به یک چالش اساسی تبدیل شده است بطوریکه در حال حاضر بیش از ۳۰روستا در سطح استان توسط تانکر آبرسانی می شود و طبق پیش بینی ها تا پایان تابستان این تعداد   به ۱۰۰ روستا یعنی ۱۰ درصد کل روستاهای استان خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی های بلند مدت در پاییز امسال بارندگی خوبی نخواهیم داشت افزود:از مردم استان مرکزی تقاضا داریم با توجه به شرایط حساس در موضوع آب و برق،  صرفه جویی را در اولویت قرار دهند و اگر مدیریت مردم نباشد مسئولین هر تلاشی کنند به نتیجه نخواهند رسید ، چرا که این همکاری برای عبور از مشکلات بسیار مهم است.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه یک لیتر آب بر ثانیه در بخش کشاورزی سبب اشتغال نیم نفر و یک لیتر آب در ثانیه در بخش صنعت سبب اشتغال حدود ۳۵ نفر می شود خاطر نشان کرد:برابر تعهدات وزارت نیرو و بر اساس سند تأمین و مدیریت آب استان، آب مورد نیاز صنعت باید تأمین شود البته صنعتی که همه مجوزهای لازم را دریافت کرده باشد.

وی در این جلسه افزود: همچنین وابستگی شهرداری برای آبیاری به آب شرب شهری باید تا پایان برنامه ششم توسعه از بین برود و این مهم تکلیف شهرداری هاست.

آقازاده همچنین از فرمانداران خواست در موضوع انسداد چاههای غیرمجاز همچنان با جدیت عمل نمایند و با استفاده از ابزار و اختیارات قانونی بیشتر تلاش کنند تا بتوانیم در این زمینه طبق برنامه ریزیها پیش برویم و بر صرفه جویی در مصرف آب و برق نظارت و در جهت فرهنگسازی آن گام بردارند.

وی در پایان از تلاش های مردم و همکاری خوبی که در زمینه صرفه جویی در مصرف آب و برق تا این لحظه داشته اند قدردانی کرد و از آنها خواست با ادامه این همکاری کمک کنند تا بتوانیم این تابستان سخت را پشت سر بگذاریم .