در دیدار استاندار ایلام و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با وزیر نیرو اتفاق افتاد:

آبرسانی به ۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان ایلام در دستور کار دولت قرار گرفت

استاندار ایلام به اتفاق دکتر فلاحی، مهندس بسطامی، مهندس علیزاده نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مهندس ناصری مدیرعامل آب و فاضلاب استان ر  با دکتر علی اکبر محرابیان وزیر نیرو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، استاندار ایلام در این دیدار با اشاره به وضعیت خشکسالی شدید در کشور و استان، خواستار توجه ویژه وزارت نیرو به موضوع آب و برق استان شد و گفت: خشکسالی بی‌سابقه در استان باعث کاهش حجم ذخیره آب سدهای استان شده و پیش بینی ها حاکی از آن است که در فصل گرما با مشکل آب و کمبود برق در استان مواجه خواهیم شد.

دکتر حسن بهرام نیا  ادامه داد: با توجه به اینکه قسمت زیادی از وسعت استان آب و هوایی خشک و گرم دارد نیاز به توجه و مساعدت وزارت نیرو در بحث آب و برق استان هستیم.

وی در ادامه خواستار پرداخت مطالبات مردم مناطق سیل زده بالا دست سد و نیروگاه سیمره شد و گفت: برای سالها است (به ویژه مطالبات سیل ۹۸) که مطالبات مردم این مناطق در خصوص سد و نیروگاه سیمره پرداخت نشده که در این زمینه نیازمند مساعدت لازم هستیم.

در ادامه استاندار ایلام به اتفاق هر سه نماینده استان موضوعات مختلف از جمله مشکل آب ۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، مشکلات آب پایانه مرزی مهران، مشکل فاضلاب و تصفیه خانه شهرستان های مهران، ملکشاهی، ایلام، ایوان و …، مشکل آب مناطق مختلف استان چون شهرستان های چوار، هلیلان و …، بحث سامانه گرمسیری، تخصیص اعتبار تکمیل سدهای استان، تنش آبی در مناطق مختلف استان، مشکل قطعی برق در تابستان و فصل گرم سال و … مورد بحث و پیگیری قرار دادند.

در ادامه این نشست دکتر محرابیان نسبت به درخواست های استاندار ایلام و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قول مساعد داد و موارد ذیل مصوب گردید:

مقرر گردید اعتبار لازم برای آبرسانی به ۵۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اختصاص یابد و تا زمان اتمام پروژه با تانکر برای این روستاها آبرسانی انجام شود.

مقرر گردید برای رفع مشکل آب شهر چوار از خط اختصاصی پالایشگاه گاز استان برای این شهر در فصل گرما به میزان ۱۰ لیتر تخصیص یابد.

مقرر گردید در مناطق کم آب استان چون هلیلان و چوار و … برای رفع مشکل آب شرب مردم مجوز چاه آب صادر شود.

و … در پایان این نشست از دکتر محرابیان وزیر نیرو برای سفر به استان دعوت بعمل آمد.