آبرسانی به روستاهای حسین آباد و حاجی آباد بشاگرد انجام می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در بازدید دو روزه، روند آبرسانی به شهرستان بشاگرد و پروژه های در حال اجرا را بررسی کرد.

عبدالحمید حمزه پور در این بازدید با بیان اینکه شرایط جغرافیایی بشاگرد، کوهستانی بودن، پراکندگی جمعیتی و نبود منابع آبی پایدار ضمن زمان بر کردن اجرای پروژه ها نیازمند اعتبار با رقم بالا برای تکمیل پروزه های آبرسانی است.

وی افزود: نیاز آبی بشاگرد در حال حاضر از طریق منابع سطحی و زیرسطحی تامین می شود که به دلیل ناپایداری منابع چاه ها و چشمه ها تنها منبع پایدار آبی این شهرستان دو سد جگین و سهران است که قابلیت تامین جمعیتی زیادی از بشاگرد را داراست.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، روستاهای مسیر این دو خط انتقال که تا سردشت و گوهران ادامه دارد از سدهای جگین و سهران تامین می شود که در حال حاضر ۲۲ روستا و دو شهر از این دو منبع تامین آب می شوند.

حمزه پور ادامه داد: عملیات آبرسانی از این دو خط نیز در حال اجراست که پیش بینی می شود تا پایان امسال ۵ روستای دیگر به آب پایدار دست پیدا کنند.

وی با اشاره به طرح آبرسانی به مجتمع درکاه اشاره کرد و گفت: با تکمیل عملیات این پروزه پنج روستای درکاه، حجت آباد، چج، اسلام آباد و درکوه از آب پایدار بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در تشریح جزئیات این پروژه گفت: برای تامین آب جمعیت یکهزار نفری این روستاها یک حلقه چاه با مشارکت آب منطقه در پائین دست سد درکاه حفر و از طریق ۱۱ کیلومتر خط انتقال به روستاهای یاد شده آبرسانی می شود.

حمزه پور ادامه داد: خط انتقال این پروژه اجرا شده و عملیات احداث ۵ باب مخزن و شبکه توزیع نیز در دستور کار و احداث است که با پایان آن، بهره برداری از این پروژه آغاز می شود.

وی همچنین در بازدید از احمدآباد، حاجی آباد، حسین آباد و علی آباد بشاگرد به اجرای عملیات آبرسانی به این روستاها اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ خانوار در این روستاها ساکن هستند که عملیات آبرسانی به این روستاها با اجرای خط انتقال، اجرای شبکه توزیع، حفر چاهک و خط انتقال انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان پیش بینی کرد: عملیات آبرسانی به روستای حسین آباد با اجرای سه کیلومتر شبکه توزیع و عملیات آبرسانی به حاجی آباد با اجرای یک کیلومتر خط انتقال، ۱۵۰۰ متر شبکه توزیع، احداث بند حفاظتی و حفر چاهک انجام و مشکل تامین آب شرب این دو روستا مرتفع می شود.

حمزه پور همچنین از دستور کار قرار گرفتن اجرای دو کیلومتر شبکه توزیع، حفر چاهک و احداث بند حفاظتی احمدآباد و اجرای دو کیلومتر شبکه توزیع، یک کیلومتر خط انتقال و احداث بند حفاظتی علی آباد خبر داد و گفت: با تامین اعتبار لازم، اجرای این پروژه ها آغاز می شود.