۲۴ رزمایش اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع برق در استان سمنان

به منظور اصلاح و بهینه سازی حجم وسیعی از شبکه و تاسیسات توزیع برق، ۲۴ رزمایش خدمت متعالی در نقاط مختلف استان سمنان برگزار شد. معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان این مطلب گفت: با شناسایی شبکه های فرسوده، قدیمی و عارضه دار، سناریوی لازم برای اجرای رزمایش برنامه‌ریزی […]

به منظور اصلاح و بهینه سازی حجم وسیعی از شبکه و تاسیسات توزیع برق، ۲۴ رزمایش خدمت متعالی در نقاط مختلف استان سمنان برگزار شد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان این مطلب گفت: با شناسایی شبکه های فرسوده، قدیمی و عارضه دار، سناریوی لازم برای اجرای رزمایش برنامه‌ریزی و با بسیج نیروی انسانی و تجمیع امکانات و تجهیزات، به صورت جهادی- ضربتی حجم گسترده‌ای از خطوط برق‌رسانی و تجهیزات، بهینه سازی و بازسازی می‌شود.

سیدمحمد حسینی نژاد با اشاره به این که ۲۴ رزمایش انجام شده در سال گذشته، با مشارکت یک هزار و ۲۷۱ نفر نیروهای عملیاتی، پشتیبانی و ناظران ایمنی، با حجم کار ۷ هزار و یک نفر ساعت به اجرا درآمده است.

وی با عنوان این که یکی از ویژگی های بارز این برنامه ها در سال قبل، ۲۴۴ روز صرفه جویی در روز کاری را به همراه داشته یادآور شد: صرفه جویی ۱۳۷ مگاوات ساعت انرژی، از دیگر مزایای رزمایش‌های برگزار شده به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: احداث و اصلاح ۲۵۲ کیلومتر شبکه فشارمتوسط و فشار ضعیف، بهینه سازی ۲۹۲ ایستگاه توزیع برق، جمع آوری و نصب ۲۹۵ اصلی پایه، تعویض ۲۵ دستگاه برقگیر و کات اوت و اصلاح یک هزار و ۱۹۲ مورد ارتباطات شبکه و تعویض کلمپ، از جمله اقدامات به عمل آمده توسط واحدهای اجرایی این شرکت است.

حسینی نژاد با بیان این که عملیات تعویض یک هزار و ۵۲۲ مورد مقره، پایه مقره و کنسول به انجام رسیده تصریح کرد: سرویس و آچارکشی یک هزار و ۴۱۳ مورد تجهیزات پایه ها، اصلاح و بستن یک هزار و ۸۷۸ عدد  اصلی و اسپیسر، اصلاح ۵۶۹ انشعاب، احداث هفت ایستگاه هوایی و تابلوی جدید و نصب و اصلاح ۳۴۰ دستگاه سرچراغ روشنایی معابر، از دیگر فعالیت‌ هائی است که در رزمایش‌های خدمت متعالی اجرایی شده است.