گوی تشخیص نشتی آب،در کشور تولید می شود

برای نخستین بار گوی هوشمند تشخیص نشتی آب در کشور تولید می‌شود، این در حالیست که کارهای مقدماتی آن انجام شده و اکنون به مرحله تولید رسیده است.

به گزارش برقاب: در ارتباط با گوی تشخیص نشتی آب،سجاد مقتدر، مسئول فروش شرکت هامون نایزه با اشاره به اینکه لوله چدن داکتیل و لوله‌های خاص برای نخستین بار در خاورمیانه توسط این شرکت تولید می‌شود، گفت: سایز تولیدی این لوله‌ها از ۸۰ تا ۱۲۰۰ میلیمتراست که به طور کلی لوله‌های تولید شده در این شرکت‌ها بهترین لوله برای شبکه‌های انتقال و توزیع آب محسوب می‌شود و طبق آمار بانک جهانی هدر رفت آب را به شدت کاهش می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه این شرکت با شعار«رسالت ما، صیانت از آب» فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: بعد از کشور آمریکا برای نخستین بار گوی تشخیص نشتی آب در کشور تولید شده که در داخل شبکه انتقال آب قرار می‌گیرد و در صورت نشتی،این نقص به صورت هوشمند اعلام می‌شود. هم اکنون  کارهای مقدماتی این طرح انجام شده و به مرحله تولید رسیده که در کل کشور قابلیت اجرایی دارد.
مسئول فروش شرکت هامون نایزه بازچرخانی آب با استفاده از پساب را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه اعلام کرد و گفت: بعد از بازچرخانی آب با استفاده از پساب در مرحله آخر نمک خالص جدا می‌شود و مابقی مجدد وارد چرخه آب می‌شود که برای نخستین بار این طرح در کاشان انجام شده است.
وی با بیان اینکه در گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد مواد اولیه توسط این شرکت از خارج از کشور تهیه می‌شده است، اظهار کرد: اکنون این وابستگی به کمتر ازدو درصد رسیده است و تمامی مواد اولیه توسط این شرکت تولید می‌شود.
شرکت هامون نایزه به منظور تولید لوله و اتصالات چدن نشکن برای خطوط توزیع و انتقال آب و فاضلاب در سال ۱۳۸۷با طرفیت اسمی تولید ۱۰۰ هزار تن در سال تأسیس شده و تا کنون انواع لوله و اتصالات به بیش از ۱۰ کشور دنیا صادر شده است.