مدیر عامل آبفا استان خراسان رضوی:

پراکندگی روستاها موجب افزایش هزینه های آبرسانی شده است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از پراکندگی روستاها به عنوان یکی از عوامل مهم در افزایش هزینه های آبرسانی به دو هزار و 274 روستای تحت پوشش با جمعیت یک میلیون و 290 هزار نفر (530هزار مشترک) در این استان نام برد.

پراکندگی روستاها موجب افزایش هزینه های آبرسانی شده است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از پراکندگی روستاها به عنوان یکی از عوامل مهم در افزایش هزینه های آبرسانی در این استان نام برد.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان خراسان رضوی؛ “حسین امامی” با اشاره به خدمت رسانی این شرکت به ۶۶۵ روستای غیر تحت پوشش ، از تهیه پروژه های مقابله با چالش های آب شرب در استان خبر داد.
وی این چالش ها را مربوط به حوزه های تامین ، توزیع و مصرف آب دانست و برخی راهکارهای برون رفت از وضعیت موجود را برشمرد.
وی خشک شدن منابع سطحی در استان را خاطر نشان کرد و افزود: محدودیت و کمبود شدید منابع آب زیر زمینی ، افزایش چشمگیر هزینه های راهبری و اجرای پروژه ها ، فرسودگی شبکه ها و خطوط انتقال و عدم پاسخگویی زیرساخت ها به دلیل رشد جمعیت از دیگر مشکلات بخش آب استان می باشد.
وی اظهار داشت: عقدقرارداد با دارندگان تانکرهای بخش خصوصی و استفاده از منابع آبی در اختیار ارگان های اداری ، نظامی و انتظامی همچنان در دستور کار آبفا قرار دارد.
به گفته “امامی” حفر، تجهیز و جابجایی چاه ، ، اجرا و باز سازی خطوط انتقال ، ساخت مخزن و احداث و بازسازی ایستگاه های پمپاژ از اهداف و برنامه های تامین آب پایداردر استان بشمار می آیند.