طرح آبرسانی دزفول وعملیات اجرایی تصفیه‌خانه همزمان آغاز شد

وزير نيرو در آیین آغاز عملیات اجرایی آبگیر؛ «همزمان با طرح آبرسانی دزفول » تاكيد كرد: برداشت آب از رودخانه نوساناتی دارد که بر اساس آن باید از همين امروز عمليات اجرايی تصفيه‌خانه نیز در كنار آبگير شروع و با رعايت ضوابط قانونی اجرایی شود.

به گزارش پرقاب : علی‌اکبر محرابیان با بیان اینکه  همزمان با آبرسانی دزفول  آبرسانی به مردم پایتخت مقاومت و ایثار این شهرستان از افتخارات ما است، گفت: طرح همزمان با آبرسانی دزفول طرحی بسیار پراهمیت و ارزشمند است که مردم دزفول خودشان از آب گوارای دزفول بتوانند سیراب شوند،آنهم پس از آنکه بخش‌های قابل توجهی از استان سربلند خوزستان از این آب بهره‌مند شد و این به معنی ایثارگری است.
وی ضمن تشکر از ایثارگری و بلند نظری مردم دزفول، افزود: پاسخ این بزرگواری و ایثار این ست که هرچه سریع‌تر این پروژه مهم را شروع کنیم.
وی با بیان اینکه آبگیر به تنهایی مشکلی را حل نخواهد کرد،یادآورشد: چنانچه بخواهیم آب خام را در تصفیه‌خانه‌های موجود تصفیه کنیم، بعضاً استانداردهای روز را ندارند؛ بنابراین ضرورت دارد از همین امروز کلنگ عملیات اجرایی تصفیه‌خانه در کنار آبگیر زده و با رعایت ضوابط قانونی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه آبگیر از لحاظ فنی از منابع مطمئن در حوزه رودخانه دز است و می‌تواند آب مطمئن و پایدار را با شرایط خوب تامین کند،افزود: برداشت از رودخانه دارای اصولی است و مهمترین مسئله آن این است که در زمان بارش، سیلاب،پرآبی و کم آبی آب را زلال و با کیفیت مناسب از رودخانه برداشت کند. طراحی تصفیه‌خانه این نقش را دارد.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: این درحالی است که بسیاری از آبگیرهایی که در کشورداریم بلای جان دست اندرکاران است و با سیلاب و بارش شدید آب به یکباره آب دچار کدورت و نوسانات کیفیت می‌شود، بنابراین رعایت این استانداردها بسیار مهم و ضروری است.
وزیر نیرو در پایان تاکید کرد:همزمان با شروع اجرای این آبگیر، عملیات تصفیه خانه هم آغاز خواهد شد.