نیروگاه بندرعباس با حداکثر توان به استقبال تابستان می‌رود

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: این مجموعه با اتمام ۱۰ برنامه تعمیرات اساسی و دوره‌ای و ۸۵۰ هزار نفر ساعت کار تعمیراتی، با حداکثر توان تولید خود به استقبال روزهای اوج مصرف برق پیک تابستان می‌رود.

به گزارش برقاب، پایگاه خبری برق حرارتی، داریوش محمودی در نشستی خبری با بیان این مطلب، افزود: تمامی واحدهای نیروگاه بندرعباس تا اواخر اردیبهشت‌ماه امسال جهت آماده‌سازی برای پیک تابستان در مدار تولید برق قرار خواهند گرفت.
محمودی یادآور شد: به منظور آماده‌سازی نیروگاه برای پیک تابستان امسال تعداد ۱۰ مورد عملیات تعمیرات سنگین و فشرده بر روی واحدهای گازی و بخار نیروگاه صورت گرفت که ۹۰ درصد آن توسط پرسنل نیروگاه انجام شده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم که پس از تعمیرات واحد یک بخار تولید این واحد با افزایش ۲۰ درصدی به ۲۷۰ مگاوات برسد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس بیان داشت: امسال نیز احتمالا تابستان طولانی و گرمی در کشور و استان داریم که براساس پیش‌بینی صورت گرفته بین یکهزار تا یک‌هزار و ۵۰ مگاوات در ساعت در این فصل تولید خواهیم داشت.
محمودی یادآور شد: این نیروگاه در سال گذشته با انجام تعمیرات به موقع توانسته بود در تابستان با حداکثر توان در مدار باشد و مجموعا بیش از ۶ میلیون مگاوات ساعت انرژی در طول سال گذشته تولید کند.
وی تاکید دکرد: برای امسال نیز در تلاشیم تا با انجام اقدامات برنامه‌ریزی شده بتوانیم شاهد رشد پنج درصدی تولید برق نیروگاه و عبور از مجموع تولید ۶ میلیون مگاوت ساعت انرژی در سال ۱۴۰۳ باشیم.
محمودی با اشاره به دستاوردها و اقدامات این نیروگاه در طی یکسال گذشته، بیان داشت: تعمیرات اساسی واحدها که از اوایل آذرماه سال گذشته آغاز شده است تا چند روز آینده با انجام ۴۲۰ هزار نفر ساعت کار تعمیراتی و با به مدار آمدن واحد شماره یک بخار و شماره یک گازی به اتمام خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد چهار هزار و ۲۰۰ قطعه مورد نیاز نیروگاه توسط متخصصان داخلی ساخته شده است، از نوسازی سیستم کنترل مدیریت مشعل‌های بویلر واحد یک بخار (BMS)، برای نخستین بار با صرفه‌جویی ارزی دو میلیون دلاری خبر داد.
داریوش محمودی عنوان کرد: در واحدهای بخار ۳۲۰ مگاواتی نیروگاه بندرعباس، سیستم مدیریت مشعل‌های بویلر یا BMS  وظیفه کنترل عملکرد مشعل‌ها و هم‌چنین حفاظت بویلر را برعهده دارد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به اینکه حدود ۹۵ درصد پرسنل نیروگاه بومی این منطقه هستند، اضافه کرد: اکثر مشکلات نیروگاه و تعمیرات آن توسط پرسنل جهادگر این مجموعه انجام می‌شود و این نیروگاه سهم بسزایی در تولید برق استان هرمزگان داشته است.
محمودی گفت: در طول سال گذشته ۷۰۰ اصله درخت بومی در محوطه این نیروگاه کاشته شده است و ۲۰ درصد از فضای این واحد نیروگاهی به فضای سبز اختصاص داد.