نصب شیرهای فشار شکن در مخزن ذخیره آب روستای آغبلاغ سفلی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی از احداث حوضچه و نصب شیر فشار شکن در مخزن ذخیره آب روستای آغبلاغ سفلی این شهرستان خبر داد.

نصب شیرهای فشار شکن در مخزن ذخیره آب روستای آغبلاغ سفلی

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا شهرستان خوی؛ یداله سلطانی با تاکید بر اینکه حفظ منابع آبی و آب تولید شده از الزامات است،گفت: در همین راستا با احداث حوضچه و نصب شیر فشار شکن در روستاها همواره سعی بر جلوگیری از هدر رفت آب داریم.

وی با اشاره به اینکه گاهی بخشی از آب تولید شده در اثر نشتی‌های پنهان و آشکار هدر می‌رود اظهار داشت: از آنجا که در برخی روستاها ارتفاع مخازن ذخیره آب از سطح روستا چیزی حدود ۴۰ تا ۵۰ متر است، با احداث حوضچه‌ها، فشار روی شبکه توزیع آب را کمتر می‌کنیم تا از این طریق از نشتی‌های پنهان و آشکار نیز جلوگیری شود.

سلطانی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح های مدیریت فشار شبکه تلاش می شود بدون افزایش تولید و تنها با کنترل مصارف و هدر رفت، با استفاده از منابع موجود به تامین آب مشترکین پرداخت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی با اشاره به این که وجود نشت در شبکه های توزیع آب غیرقابل اجتناب است اظهار داشت : امروزه کاهش میزان نشت با استفاده از مدیریت پارامترهای هیدرولیکی از قبیل کاهش فشار یا دبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.