نشست مدیران سینماهای مشهد با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد

اساس تفاهمنامه همکاری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و شرکت آب و فاضلاب مشهد و تعاملات مختلف با دستگاه های فرهنگی و هنری، مدیران سینماهای شهر مشهد با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد دیدار و نسبت به مسائل مربوط به بحران آب اطلاع رسانی های لازم و نیز فرهنگسازی مدیریت مصرف بهینه، بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش برقاب، بر اساس تفاهمنامه همکاری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و شرکت آب و فاضلاب مشهد و تعاملات مختلف با دستگاه های فرهنگی و هنری، مدیران سینماهای شهر مشهد با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد دیدار و نسبت به مسائل مربوط به بحران آب اطلاع رسانی های لازم و نیز فرهنگسازی مدیریت مصرف بهینه، بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی آبفا مشهد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت های متعدد فرهنگی و هنری جهت آگاهی بخشی به جامعه، سینما را به عنوان حوزه ای پر مخاطب متشکل از اقشار مختلف جامعه بیان کرد و گفت: مشهد ظرفیت بالایی در حوزه تولید فیلم دارد به طوریکه در سال جاری دو فیلم سینمایی و دو انیمیشن در این شهر تولید شده است. محمد حسین زاده افزود: همچنین میتوان از ظرفیت تولید فیلم کوتاه نیز در جریان فرهنگسازی مدیریت مصرف بهینه آب استفاده نمود. وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه باید یک ظرفیت سنجی دقیق در خصوص نحوه ورود سینماها به موضوع آب صورت بگیرد، استفاده از سایر هنرمندان حوزه های مختلف اعم از هنرهای تجسمی، ادبیات و شعر، موسیقی و … در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این نشست ضمن قدردانی ویژه از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بابت اقدامات موثر و توجه ویژه به مقوله آب، گزارشی از اقدامات انجام شده برای گذر از تابستان سال جاری ارائه نمود. حسین اسماعیلیان همچنین با اشاره به برنامه ریزی ها و پروژه های مختلف در حال اجرا جهت گذار از تابستان سال ۱۴۰۳ بیان کرد: با توجه به ادامه دار شدن خشکسالی در منطقه شهرستان مشهد، علیرغم بارندگی های روزهای اخیر، هچ ورودی آبی به سدها نداشته ایم و با وضعیت دشواری رو به رو هستیم. وی بر موضوع مدیریت مصرف به عنوان یکی از مهمترین راه های برون رفت از وضعیت بحرانی آب تاکید کرد و گفت: ما باید بتوانیم با استفاده از تمام ظرفیت های اجتماعی، موضوع آب را به عنوان یک مسئله در جامعه مطرح نموده و جریان فرهنگسازی مدیریت مصرف بهینه را نهادینه سازی کنیم. اسماعیلیان، گسترش مناسبات و تعاملات و توجه به آب به عنوان پذیرش یک مسئولیت اجتماعی، پخش تیزرهای کوتاه اطلاع رسانی در اکران های مختلف و استفاده از فضای محیطی سینماها را جهت اطلاع رسانی های بحران آب خواستار شد.