به همت شرکت آب و فاضلاب استان کرمان؛

نخستین کارگاه آموزشی هنر و آب برگزار شد

نخستین کارگاه آموزشی هنر و آب ویژه مربیان کودک و نوجوان با هدف گسترش سواد آبی و ترویج فرهنگ صرفه جویی در پارک مادر شهر کرمان برگزار شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا کرمان ، عباس سلطانی نژاد معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب این شرکت با اشاره به اقلیم خشک استان کرمان شدت کاهش منابع آبی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: تفاوت مصرف سرانه آب در کشورمان در مقایسه با کشور های توسعه یافته نشان می‌دهد که ما نسبت به مسئله آب و مدیریت مصرف توجهی نداشته ایم.

وی بکارگیری تکنولوژی و توجه به اقتصاد آب در مصارف کشاورزی را حائز اهمیت و کمک کننده توصیف کرد و افزود :
متاسفانه در آب شرب محدودیت هایی وجود دارد و منابعی که قابل استفاده در آب شرب باشند، محدود است و ما باید به این موضوع توجه کنیم و برای نسل آینده این منابع را حفظ کنیم.

سلطانی نژاد با اشاره به تفاوت سرانه مصرف آب در ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته تصریح کرد: سرانه مصرف آب شرب در کشور ما ۱۸۰ لیتر بر ثانیه است و این در حالی است در سایر کشورها به مراتب پایین‌تر است بطور مثال در لهستان سرانه مصرف آب به ازا هر نفر ۱۰۰ لیتر بر ثانیه است و اگرچه بعضی کشورها سرانه مصرف بالاتری به نسبت ایران دارند اما بیشتر کشورهای توسعه یافته سرانه مصرف آب پایین است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان کرمان با تاکید بر نقش معلمان در فرهنگ‌سازی اظهار داشت: هنر زبان مشترک همدلی هاست و میتواند بازتاب چالشهای کشورمان باشد و چه خوب است از زبان هنر و گویش نرم هنرمندانه شما مربیان استفاده کنیم و فرهنگ بهینه مصرف کردن آب را در بین نسل جدید نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب از هر ایده ، طرح تحقیقاتی
و کار ارزشمندی در زمینه حفظ منابع آبی استقبال می کند و آماده و پذیرای طرح های ارزشمند حوزه آب است.

گفتنی است این کارگاه آموزشی در ۳ بخش هنر و آب ، هنر و آموزش مصرف آب به کودکان ، قصه ها و روایت های آب به کودکان در پارک مادر شهر کرمان برگزار شد.
در پایان از ۷ نفر از معلمان فعال در حوزه آب تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است این کارگاه آموزشی در شهر رفسنجان و سیرجان نیز برگزار خواهد شد.