موج گرما در ویتنام: تلاش برای کاهش مصرف برق و تنظیم روشنایی عمومی

مقامات شهر هانوی پایتخت ویتنام اعلام کردند با خاموش کردن تعدادی از چراغ‌های خیابان‌ها قصد دارند سیستم برق ملی را در بحبوحه افزایش دمای بی‌سابقه، در مدار نگاه دارند.

به گزارش برقآب، به نقل از استریت تایمز، با توجه به هشدار مقامات هواشناسی مبنی بر این که موج گرما ممکن است تا اواخر تیرماه ادامه یابد، شرکت دولتی برق ویتنام EVN اعلام کرد افزایش تقاضا برای تهویه مطبوع می تواند شبکه سراسری را بیشتر تحت فشار قرار دهد. در پی این اعلام، چندین شهر ویتنام روشنایی عمومی را کاهش دادند.

برای مقابله با موج گرما در ویتنام، شهرداری هانوی روشنایی عمومی را نیم ساعت دیرتر از حد معمول روشن می کند و نیم ساعت زودتر خاموش می کند و همزمان نور را در برخی از جاده های اصلی و پارک های عمومی به نصف کاهش داده است.

به گفته مقامات هواشناسی، دمای هوای هانوی در این هفته بین ۲۶ تا ۳۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

یک مقام مسئول در این باره گفت: “اگر همه مردم در مصرف انرژی صرفه جویی کنند، همه برق کافی برای استفاده خواهند داشت… در غیر این صورت، اضافه بار الکتریکی مقطعی ایجاد می شود که شبکه برق را در معرض خطر قرار می دهد. ”

هفته گذشته، دولت ویتنام خواستار خاموش شدن وسایل الکتریکی در مواقع عدم استفاده و دستگاه های تهویه مطبوع در دمای بالای ۲۶ درجه سانتیگراد شد.