مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران:

مصرف برق در پاییز حدود ۴۱ هزار مگاوات است

محمد روح الاميني معاون نوسازي اداري سازمان اداري استخدامي كشور به همراه هياتي به منظور آشنايي با ماموريت هاي حياتي شركت مديريت شبكه برق ايران از مركز ملي راهبري شبكه برق كشور بازديد كرد.

 

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه خبری توانیر، در این بازدید که با حضور همایون حایری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، مهدی مقیم زاده معاون راهبری شبکه برق کشور و اردشیر مذکوری معاون برنامه ریزی و نظارت بر امنیت شبکه انجام شد، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران کلیاتی درباره شرکت مدیریت شبکه برق ایران و جایگاه و مأموریت های آن در صنعت برق ارائه کرد.
وی با اشاره به ویژگیهای برق به عنوان کالای گرانبها آن گفت: برق کالایی است که به محض تولید باید مصرف شود و نیاز مصرف برق همواره با تغییرات لحظه ای مواجه است و اگر میزان تولید و مصرف برق با هم برابر نباشد شاهد افت فرکانس و درنتیجه خاموشی در شبکه برق کشور خواهیم بود.
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه فرق عمده این کالا با بقیه کالاها این است که نمی توان به صورت گسترده آن را تولید و ذخیره کرد افزود: به همین جهت برنامه ریزی ها برای تامین برق پایدار و اقدامات لازم از جمله تعمیرات و آماده سازی نیروگاهها از یک سال قبل شروع می شود.
وی ادامه داد: نیاز مصرف برق در پاییز معمولا حدود ۴۱ هزار مگاوات است که این عدد در تابستان به حدود ۷۳۰۰۰ مگاوات می رسد، که این ۳۰ هزار مگاوات افزایش به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی در تابستان است .
رجبی مشهدی در ادامه به توضیح مباحثی چون ظرفیت تولید برق نیروگاههای برقابی، حرارتی و تجدید پذیر و امنیت، پایداری و حفاظت شبکه پرداخت .
وی در پایان تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران شرکت مدیریت شبکه برق ایران و کلیه همکاران صنعت برق، ۲۰ سال است که شبکه برق کشور پایدار بوده و هیچ فروپاشی در این شبکه گسترده و به هم پیوسته رخ نداده است.