مسدود شدن چاه غیر‌مجاز در کاشان

۲۶ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان کاشان پر و مسدود شد.

به گزارش برقاب و پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)،  مدیر منابع آب شهرستان کاشان در پنجمین جلسه شورای حفاظت‌ منابع آب از مسدود شدن و پر شدن ۲۶ حلقه چاه غیر محاز در کاشان چنین گفت:با تمهیدات انجام شده تاکنون تعداد ۴۹۶ حلقه چاه غیر‌مجاز در کاشان پر و مسدود شده و تعداد ۴۱۳ دستگاه کنتور هوشمند آب برروی چاه‌های مجاز به منظور کنترل و بهره‌برداری نصب شده است.
محمدرضا نرجسیان در خصوص وضعیت بحرانی و میزان افت شدید مخازن آب‌های زیرزمینی دشت کاشان هشدار داد و درخصوص مدیریت مصرف بهینه راهکارهایی ارائه داد.
وی با اشاره به کاهش میزان نزولات جوی طی سال آبی جاری و مقایسه آن با سال گذشته و میانگین بلند مدت، گفت: در سال جاری به دلیل کاهش میزان بارندگی‌ها لزوم برنامه‌ریزی و صیانت و مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود.
وی با اشاره به موضوعاتی چون  فت آب‌های زیرزمینی، کاهش کیفیت این منابع، فرونشست زمین، پیشروی آب شور و خشک شدن قنوات به عنوان مهمترین چالش‌های منابع آب زیرزمینی کاشان، اظهار داشت: تنها راه برون رفت از وضعیت موجود،لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان خصوصا ادارات برق، آب و فاضلاب، شهرداری‌ها و جهاد کشاورزی بوده و از آنها درخواست کرد در امر مدیریت منابع آب شهرستان یاری‌رسان باشند و نیز همکاری لازم را جهت جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه به عمل آورند.
وی در پایان اضافه کرد: ضمن همدلی ادارات برق و منابع آب و جهاد کشاورزی شهرستان در جهت اجرایی شدن شیوه‌نامه مدیریت توامان آب و برق ،همراهی مردم نیاز است.