مدیریت مصرف برق؛ باید به عنوان یک رفتار دائمی در جامعه نهادینه شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان از مشترکین خواست برای همراهی با مجموعه صنعت برق و عبور از پیک بار در ایام گرم سال به مدیریت مصرف برق را مد نظر قرار داده و با انجام راه کارهای ساده این شرکت را در تداوم خدمت رسانی در ایام گرم سال همراهی نمایند.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان سمنان؛ سید محمد حسینی نژاد افزود: با توجه به اهمیت نقش بانوان در فرهنگ سازی مدیریت انرژی برق، برای ایام پیک پیش رو فعالیت‌هایی در حوزه بانوان طراحی و اجرا خواهد شد و با توجه به اینکه بخش اعظمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند سعی شده است تا از ظرفیت بانوان با توجه به تاثیر بالای قدرت این قشر در تغییر الگوی مصرف و مدیریت انرژی خانواده به حد اکمل استفاده شود.
وی افزود: جهت عبور بدون خاموشی از تابستان سال جاری راهکارهای ساده ای در بخش‌های مختلف وجود دارد که به کار بستن بخش این موارد می‌تواند تا حد بسیار بالایی به جبران ناترازی تولید و مصرف کمک نماید.
حسینی نژاد به عدم استفاده از وسایل پرمصرف و غیر ضرور در ساعات ۱۳ تا ۱۸ و از ساعات ۲۰ تا ۲۳ در ایام پیک اشاره داشت و افزود: سرویس دوره‌ای کولرها توسط افراد متخصص، شست و شو و تعویض به موقع پوشال‌های کولر آبی، نصب سایبان بر روی کولرها و استفاده از دمای آسایش ۲۴ درجه از راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق در وسایل سرمایشی است.
وی به انجام طرح “پویش با انرژی” برای مدیریت بهتر مصرف در ایام گرم سال جاری به عنوان ایده جدید وزارت نیرو تاکید کرد و گفت: با انرژی برنامه‌ای برای فرهنگ سازی و آموزش بهینه سازی مصرف برق با مشارکت مردم در سراسر کشور است و این پویش با به کارگیری روش‌های مختلف و به کمک رسانه‌ها، سعی دارد بهینه‌سازی مصرف برق را به عنوان یک رفتار دائمی در جامعه نهادینه کند.