فرهنگ مدیریت مصرف باید از آموزش و پرورش آغاز شود

کلاس آموزشی مدیریت مصرف برق برای 500 آموزگار لرستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق لرستان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان  با اعلام خبر فوق اظهار داشت: اگر آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی از سنین کودکی و نوجوانی آغاز شود در سنین بزرگسالی نهادینه شده و نتایج آن را مشاهده می‌کنیم.

مهندس مهران امیری با اشاره به اینکه فرهنگ مدیریت مصرف باید از آموزش و پرورش آغاز شود، گفت: فرهنگ مدیریت مصرف برق باید به صورت پایه و از حوزه آموزش و پرورش آغاز شود تا بتوانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم.

وی افزود: بد مصرف کردن می‌تواند موجب هدررفتن سرمایه‌های کشور شده و به بیت‌المال آسیب بزند به‌ویژه در حوزه انرژی که با هزینه سنگینی تولید می‌شود که رعایت صرفه‌جویی الزامی است.

مهندس امیری ابراز داشت:  آموزش معلمین ابتدایی از چند سال پیش آغاز شده است و امیدواریم با ادامه این روند در فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ درست مصرف بتوانیم در مدیریت منابع انرژی به‌درستی اقدام کنیم.

 درادامه مهندس رستمی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق لرستان ابراز داشت:  آموزش آموزگاران ابتدایی با هدف اینکه  بتوانیم از طریق این عزیزان آموزش های لازم را به نسل های آینده منتقل نماییم از سال ۹۰ آغاز شد و خوشبختانه تا کنون نتایج خوبی داشته است و همین موضوع سبب شده تا این برنامه را هر ساله با قراردادی که با آموزش و پرورش استان می بندیم اجرا نماییم.

وی گفت: کلاس آموزشی مدیریت مصرف به صورت گسترده و در تمامی شهرستان های استان انجام شد و در سال جاری ۵۰۰ آموزگار ابتدایی تحت آموزش های  مدیریت مصرف برق قرار گرفتند که در نهایت ۱۵۰۰ نفر ساعت آموزش برای دانش آموزان در زمینه مدیریت مصرف برق برگزار شد.

مهندس رستمی در پایان با اشاره به نتایج خوب به دست آمده و تجربیات گذشته در این کلاس های آموزشی، گفت: برنامه ریزیی های جهت گسترش این آموزش ها در روستاها نیز انجام گرفته که امیدواریم با همکاری آموزش پرورش استان بتوانیم در سال های آینده تعداد و محدوده این کلاس های آموزشی را گسترده تر کنیم