روابط عمومی و سازمان‌ها لازم و ملزوم یکدیگر

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در یادداشتی فرارسیدن 27 اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی دست‌اندرکاران ساعی و پرتلاش عرصه ارتباطات و روابط عمومی، همکاران و رابطان این دفتر در مدیریت های توزیع نیروی برق شهرستان ها تبریک گفت.

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان فارس؛ در متن یادداشت دکتر محمدرسول تحفه آمده است: نامگذاری روزی به نام روز ارتباطات و روابط عمومی، بیانگر اهمیت و جایگاه ارزنده روابط‌عمومی‌ در عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی دوسویه به ارکان تصمیم‌گیر دستگاه‌ها و افکار عمومی است. روابط عمومی و سازمان‌ها لازم و ملزوم یکدیگر هستند و در دنیای کنونی با توجه به ظهور تکنولوژی های برتر و پیشرفته، دستگاه‌ها و سازمان‌ها بدون روابط عمومی، پویایی لازم را برای رسیدن به اهداف استراتژیک خود ندارند.

در دنیایی که بشر امروز بیش از هر زمان دیگری به دنبال آگاهی و شفافیت است، اهمیت جایگاه روابط‌عمومی بر همگان آشکار شده و نمی توان نقش آن را در پیشبرد اهداف‌ یک‌ نهاد یا سازمان، بهبود کیفی‌ و کمی‌ فعالیت ها‌ و افزایش‌ بهره‌ وری‌ از امکانات‌ و نیروی‌ انسانی‌ نادیده گرفت. توسعه پایدار بدون اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی امکان پذیر نیست، در نتیجه روابط عمومی در سازمان‌ها باید همگام با دانش روز با بهره گیری از فناوری‌های نوین و تسریع در امر اطلاع رسانی، مدیران را در اخذ تصمیم‌های درست و شایسته یاری نماید. از این رو وجود کارکنان متعهد، دلسوز و آگاه در مجموعه روابط عمومی می‌تواند در انعکاس دستاوردها، موفقیت ها و تشریح عملکرد دستگاه در جنبه های مختلف و همچنین تبادل اطلاعات با جامعه نقش مهمی ایفا نماید.

اینجانب فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمام فعالان و تلاشگران حوزه ی ارتباطات و روابط عمومی که در انجام وظیفه ی خطیر خود که همانا اطلاع رسانی شفاف و ایجاد تعامل مناسب با مردم و اصحاب رسانه است تبریک عرض نموده و امیدوارم روابط عمومی‌ها به عنوان یکی از ارکان مهم تأثیرگذار در امر اطلاع رسانی و امیدآفرینی، با همدلی و مشارکت درون و برون سازمانی بتوانند بیش از پیش در راستای اعتلای جامعه ایفای نقش نمایند.