با افزایش ظرفیت پست ٤٠٠ کیلوولت زکریا محقق می شود؛

رفع محدودیت تامین برق شهر مشهد

مدیرعامل برق منطقه ای خراسان از افزایش ظرفیت پست ٤٠٠ کیلوولت زکریا با نصب دو ترانسفورماتور ٣١٥ مگاولت آمپر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری برقآب،  به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای خراسان، مهندس محمودی با بیان این که این شرکت وظیفه تامین برق استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی را برعهده دارد، گفت: شهر مقدس مشهد به دلیل رشد سریع حوزه های خدماتی و حمل و نقل ریلی و تجاری و احداث مجتمعهای بزرگ تجاری و اداری سالانه با رشد بسیار بیشتر از متوسط کشور در حوزه مصرف برق مواجه است که این موضوع ما را بر آن داشته تا در کوتاهترین زمان ممکن زیرساختهای مورد نیاز این شهر را برای تامین برق فراهم کنیم، متاسفانه در سالهای گذشته به دلیل مشکلات تامین مالی که ناشی از کمبود منابع نقدی برای تامین زیرساختها بوده تا حدودی در تامین زیرساختها با مشکلاتی مواجه بودیم که این موضوع محدودیتهایی را برای تامین برق شهر مشهد فراهم کرده است.
وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام شده و خوشبختانه تاکنون توانسته ایم به نحو مطلوب برق شهر مشهد را تامین کنیم.
وی اضافه کرد: یکی از اقدامات بسیار ارزشمند که در سال ١۴٠١ انجام شد، افزایش ظرفیت پست ۴٠٠ کیلوولت ابوطالب بود که با نصب یک دستگاه ترانسفورماتور ٢٠٠ مگاولت آمپر، محدودیت انتقال در سال ١۴٠٢ برطرف و تامین برق شهر مشهد به نحو مطلوب انجام شد.
مدیرعامل برق منطقه ای خراسان خاطرنشان ساخت: برای عبور از اوج بار سال ١۴٠٣ نیز در یک اقدام ویژه، طرح افزایش ظرفیت پست ۴٠٠ کیلوولت زکریا که نقش موثری در تامین برق شهر مشهد مقدس دارد در دستور کار قرار گرفت و برای این منظور اقدام به خرید دو دستگاه ترانسفورماتور ٣١۵ مگاولت آمپر شد.
وی با بیان این که این فناوری تاکنون در صنعت برق خراسان مورد استفاده قرار نگرفته است، افزود: این ترانسفورماتورها علاوه بر اینکه ١.۵ برابر ظرفیت ترانسفورماتورهای موجود در شبکه ظرفیت دارند؛ در هزینه های احداث، نصب و راه اندازی نیز صرفه جویی قابل ملاحظه ای را برای صنعت برق خراسان به همراه خواهند داشت.
محمودی همچنین گفت: دو دستگاه ترانسفورماتور یاد شده پس از عقد قرارداد با یکی از بزرگترین سازندگان ترانسفورماتور در کشور تامین و در حال حاضر در مسیر حمل به سمت شهر مشهد است.
مدیرعامل برق منطقه ای خراسان در پایان خاطرنشان ساخت: با نصب این ترانسفورماتورها علاوه بر رفع محدودیت تامین برق شهر مشهد در اوج بار سال آینده، ما صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های نصب و راه اندازی این طرح خواهیم داشت.