رفع تصرف۳۱ هکتار از حریم و بستر رودخانه های استان تهران

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران از رفع تصرف 31 هکتار از حریم و بستر رودخانه های استان تهران از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش  برقاب : بهزاد پارسا” اظهار کرد:  از ابتدای سال جاری تا کنون با تلاش ماموران گشت و بازرسی امورهای منابع آب استان تهران و با اخذ حکم قضایی، رفع تصرف۳۱ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه‌های استان تهران و از ید متصرفین خارج شده است.
پارسا افزود: از این رفع تصرف۳۱ هکتار بیشترین تعداد انجام شده در این بازه زمانی مربوط به امورهای منابع آب شهرستان‌های  فیروزکوه، پاکدشت و شهریار بوده که اقدامات لازم برای رفع تصرف اراضی این محدوده صورت گرفته است.
این مقام مسئول با تأکید بر لزوم رفع تصرف مستحدثات غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها گفت: این عملیات اجرایی مهم که با همکاری حوزه قضایی و نیز نیروی انتظامی انجام می‌شود تأثیر بسزایی در رفع مزاحمت از بستر رودخانه و مسیل و ایجاد شرایط عبور ایمن سیلاب دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز  اقدامات لازم برای صدور سند مالکیت ۷۷۷.۵۱ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های استان تهران انجام شده که این امر موجب صیانت از انفال و حفظ شرایط طبیعی رودخانه و عبور ایمن سیلاب می‌شود.
پارسا همچنین اضافه کرد: با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر مجاری آب‌های سطحی و با تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو (شرکت آب منطقه‌ای تهران)، امکان هر گونه سوء استفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی می شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان با تاکید بر اینکه این شرکت بر حسب وظیفه و در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب، با هرگونه تصرف بستر و حریم رودخانه‌ها به طور جدی برخورد خواهد کرد، خاطر‌نشان کرد: همکاران ما برای حفظ بستر و حریم رودخانه‌ها در مقابل سودجویان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و با متخلفان قاطعانه طبق قانون برخورد می‌شود.